Gå til innhold

Kasta bamsen på babyen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud for en mor jeg er...han har sutret i ett hele uken, jeg får ikke gjort noen ting da han begynner å gråte så fort jeg beveger meg bort i fra han. Nå er han trøtt som en strømpe, jeg la meg på sofaen sammen med han, men neida, sove skulle han ikke. Satte meg opp og gav han noe å leke med, men neida, ikke bra nok det heller, ingeting er bra nok, klikket og kastet bamsen på han.

Jeg eier ikke tålmodighet med han lengre, jeg føler meg fullstendig kvalt, han spiser meg med hud og hår 24 timer i døgnet.

Sånn er det å ha baby vil sikert mange tenke nå, ok, fikk meg et slag i trynet der, trodde ikke det skulle bli så intenst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er veldig umodent av deg, men bra du ber om hjelp. her inne er det desverre liten hjelp å få annet enn trøst og klapp på skuldra eller fordømmelse. du må søke hjelp, avlastning hos slekt og venner og samtaler med eventuellt helsepersonell.

du må bli voksen og det fortere enn du kanskje vil.

Skrevet

du burde ta det opp på helsestasjonen eller med legen din. det er kjnt kunnskap at menneske blir irrasjonell, frustrert og grinete av å ikke sove/pleie sine egene basis behov. jeg syntes synd på deg, du burde prøve å få deg litt avlastning. jeg har hatt noen dager som jeg serriøst har hatt lyst til å legge henne og lukke døra men har jo ikke gjordt da... da har jeg sagt til mamma eller sambo at nå må jeg ha hjelp. okay, sånn er det kanskje å ha baby men det er jo ikke meninga at vi skal gå under av den grunn....

håper ting ordner seg

Skrevet

Da har det gått alt for langt spør du meg! Få noen til å passe han litt for deg, så du får sovet og slappet av litt for seg selv.. Babyene er veldig forskjellige, så det er ikke alle som har det på den måten. Men han blir bare mer urolig stakkars når han merker at du er sånn.. Men skjønner at du blir frustrert..

Skrevet

du må bli voksen og det fortere enn du kanskje vil.

hi i forsvar her, den var litt for drøy.... tror du at det blir bedre for henne at du sårer henne litt i tillegg? vi har alle lov til å bli slitene og alle reagerer forskjellig, det har ikke noe med at man ikke er voksen!

Skrevet

Takk for støtten dere, han er så utrolig mammadalt, så om jeg prøver å sette ha bort, skriker han til jeg er tilbake igjen,selv hos pappaen.Da klarer ikke jeg slappe av, tenker på at han ikke har det bra, og forter meg hjem igjen.

Har snakket med Helsestasjonen om det, de mener at det er helt vanlig, og at det mest sannsynlig går over av seg selv snart.

Så jeg får bare håpe på det.

Skrevet

Joda, vi har lov til å bli slitne, enig i det, men vi skal ikke kaste ting på babyene våre!

Skrevet

Stakkar deg.. Da må du bare venne han til å være med pappaen! Vi trenger å være for oss selv også, bra for både oss og babyen.. Du høres ut som ei god mor! :)

Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen og føler så med deg, min har også vært ekstremt sutrete den siste tiden, ikke vil han være hos andre enn meg heller. Jeg har ingen familie i nærheten som kan avlaste meg, og ikke er det godt å sette han bort når jeg vet han blir så lei seg heller.

Skal ikke være lett å være mamma, men jeg er sikkert på at vi alle gjør vårt beste.

Klem til deg:)

Skrevet

Du blir nødt til å skaffe deg avlastning med èn gang slik at du kan få hentet deg inn. Har du ingen rundt deg som kan hjelpe til må du spørre på helsestasjonen om hjelp. Når en er trøtt og sliten mister man tålmodigheten og selv om du sikker aldri ville skade babyen din har du allerede overtrådt en "grense". Skriking er den eneste måten babyen din kommuniserer om at den trenger noe, og dette må du prøve å ikke glemme når det står på som verst.

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Skrevet

Uff, fikk det til å høres verre ut enn det er, jeg kastet den ikke direkte på han, og selvfølgelig ikke hardt, han lo han når han fikk bamsen, men jeg skulle uansett ikke gjort det.

Han er 5 mnd.

Skrevet

Hvor gammel her han?

Skrevet

Min baby merker når jeg stresser,er irritert,eller når jeg er lei meg. Spesielt hvis jeg stresser.(uten å si noe,men inni meg)

Dette merker babyen min MEGET godt.

Kanskje det hjelper om du "prøver å roe deg ned" tenke andre tanker.Pust ut.

Ikke verdens undergang dette,håper det blir bedre snart!

Skrevet

been there.. guttungen er 6 mnd og gud, har lyst å kaste ham vegg i mellom til tider.. men eneste som hjelper er å legge ham oppå meg og koooooooooooose masse:) godt for både meg og ham;)

Skrevet

Dette er en høyst normal reaksjon, og heldigivis så har babyen glemt dette allerede. Jeg skjønner at du sikkert har kjempe dårlig samvittighet, men så lenge dette var et engangstilfelle så er nok ingen skade skjedd.

Mange mødre kommer til det punktet hvor de rett og slett ikke orker mer, hvis babyen sutrer nærmest konstant så blir man litt sliten i hodet av det. Du er ingen dårlig mor, du trenger bare en liten pause. Har du ingen som kan ta han et par timer (far, bestemor) slik at du får kommet deg ut av huset og vært litt for deg selv? Selv en time for deg selv er nok til å gi deg litt overskudd. Ellers så hjelper det å tenke at babyen ikke sutrer fordi han har lyst til å plage deg, han er sikkert lite fortvilet som deg! Prøv å tenk at du og babyen jobber sammen for å finne ut av ting, fremfor at babyen jobber mot deg. Det hjelper faktisk.

Skrevet

Kjære HI, du trenger SÅRT avlastning!

Jeg har ei jente på 5,5 mnd, kan passe tassen din litt jeg om du vil og bor i nærheten. Det er mer underholdning i en annen baby enn i pappaer vettu;)

Bare send med en pm, jeg er mobil!

Utover det, bamsekasting er ikke noe som skal gjøre PÅ babyen, bamser skal kastes i veggen. Helt sant, og det funker. Skal love deg at både bamsene til lillemor og lighterene til pappaen har fått noen flyturer her de første månedene. Å det er utrolig deilig når man føler man er i ferd med å bli sprø å få avreagert littegranne. Et godt tips, siden tassen sikkert har en haug med bamser, velg deg en av de store som du setter feks på kjøkkenet, så kan du denge løs på den når du trenger 2 minutter til å avreagere. Bare legg ned ungen, uansett om han griner eller ikke og gå til bamsen, klin til og gå tilbake. Det hjelper utrolig mye!

Og jeg vet at dette rådet er veldig langt fra å være etter boka, men det virker!

Skrevet

Snill du tillab....nå sitter vi her å bare koser, det går fort over. Nå skal vi ut å trille i det fine været:)

Skrevet

Håper ikke du tok deg nær av at jeg reagerte litt, men overskrifta var lett å forstå at det var litt mer voldsomt enn det det var! :) Så ta det helt med ro og glem det som skjedde. Han synes han hart verdens beste mamma fremdeles han! :)

Skrevet

du sier han skriker hos andre, til og med pappan. ve du trenger å slappe av være litt alene og du klarer ikke dette om du hører han skriker.

sørg for at han er god og mett pppan klarer resten og gå deg en tur en time i ny og ne. det gjør godt og pappan eller babyen har ikke vondt av dette. tipper at det ikke går for lenge så er ikke babyen din bare mamma daltlenger.

men du bør nok snakke med hs om dette godt å få snakket ut da unngår du kansje at det blir værre og får hjelp i form av råd og tips på ting dere kan gjøre slik at dette blir bedre og du ikke blir utslitt og deprimert.

og i tilfelle det er litt latente fødselsdeprisjoner hos deg så får du gjort noe med det.

sørg for at du får hvilt kansje pappan kan trille tur med babyen så du får hvilt deg litt og husarbeid kan jo også pappan ta over når du har lille.

noen perioder er vanskeligere enn andre.

håper du snart får det bedre og at babyen din sover litt.

Skrevet

å reagere med fysisk utagering har i høyeste grad å gjøre med manglende modenhet. fysisk utagering kan være deilig, ja-, men definitivt primitivt.

er så lei av sytinga og den påtatte medlidenheten til noen av dere

hva med babyen????

Skrevet

Uff, må nesten flire litt, har akkurat brølt HOLD KJEFT FOR GUDS SKYLD så høyt inni meg at jeg fikk hodepine:) Etter å ha hatt verdens største engel,så har han utviklet seg til en liten "devil" siste uken. Han gråter ikke en gang, han sitter regelrett og brøler dersom jeg setter ham i vippestolen for å få gjort noe. BLid som en lerke med en gang jeg nærmer meg og strekker de lubne armene mot meg - håpefullt...

Man kan jo bli tussete av mindre..

At han sutrer med pappan er pappa sitt problem, han gir seg etterhvert! Han har det ikke vondt i det hele tatt, men det er ganske normalt at de utvikler mammaavhengighet rundt den alderen, med påfølgende kvelningsfornemmelse..

Men som de sier her,kast bamsen i gulvet i stedet for.Er lov å klikke, alle gjør det,men du ville bli enda mer lei deg om han faktisk fikk vondt:)

Skrevet

Et lite tips, skaff deg en bæresele. Da kan han føle seg nær deg samtidig som du kan gjøre andre ting i tillegg. Kan anbefale en som heter 'mobywrap'. Gå inn på lotusbarn.no og søke der. Jenta mi pleier a sovne etter 10-15 min i den. De er herlige!! Som alle sier, prøv å få litt avlastning.

Skrevet

Kommer jerna og passe din lille jeg et par timer, så skal du få ham hjem igjen i kjempe godt humør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...