Gå til innhold

røde prikker, eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. vet kanskje at dette er feil forum, men her er det flere inne å leser nå... Jenta mi på 5 mnd har fått utslett, spesielt i halsen og litt nedover brystet, og også under den ene armen. Hun har også noen få små røde prikker rundt over hele kroppen. Det virker ikke som om det klør, men det er heller ikke varme utslett for det forsvinner ikke igjen...

Det har blitt verre de 2 siste dagene. Hun har ikke feber, og virker heller ikke som om hun er plaget med det.

Tror det er tenner på gang, kan det ha noen sammenheng?

Håper noen kan gi meg noen svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin har også sånne røde prikker og han har mild atopisk eksem. Hold et lite øye med de i tilfelle de endrer form eller blir væskefylt. Ellers er det ikke så mye å gjøre med det :) Og det kan være en sammenheng med tennene som kommer.

Skrevet

Det kan være det ja, så da er det viktigste å gi huden fuktighet. Smør morgen og kveld med en god krem, den beste er vel A- dherma. Lykke til! :)

Skrevet

Tenkt hva du har spist (om du ammer). Sønnen vår begynte å få eksem i fjeset da han var 2 mnd og vi fant etterhvert ut at det var egg og nøtter han reagerte på. Ved 10 mnd alder ble han prikktestet og det stemte det. Helt fin så lenge jeg holder meg unna alt som inneholder egg eller nøtter i noen form. Så det kan komme av allergi, oftest melk, egg, fisk, nøtter, katt.....

Skrevet

Liker ikke a-creme. Her bruker vi Aderma Exomega til fukt, men Mildison når det er mye eksem.

Skrevet

tusen takk for flotte svar. jeg har bruk locobase krem til nå, men er ikke helt fornøyd med den. Føler bare den legger seg oppå huden liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...