Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Hvem er fadder, og hvorfor valgte dere akuratt disse til fadder? Hvilke kriterier brukte dere?
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 vi hadde bestemor på far sin side,bestekameraten til pappan,søstra mi og mannen hanh..Jeg ville ha de jeg visste var glad i lillegutt og som viste at de tok del i livet hans..Søstera mi var også med på fødselen så det var nesten en selvfølge for meg og mannen min at hu var den som bærte han frem og bestemor tok av han lua.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Her skal mamman min og mamman til pappan være faddere. Grunnen er at egentlig så er bare mamma kristen, så for henne betyr dåpen ekstra mye. Hun er den vi kjenner som kommer til å ta rollen alvorlig, og kommer til å lære jenta vår om den kristne tro. Og skal en bestemor, så må begge! En annen grunn er at vi har fryktelig mange søsken til sammen, og vi har ikke lyst til å velge noen fremfor noen andre. Vi har heller ikke lyst på mange faddere... Da kusina til mannen døpte dattera si var vi faddere, sammen med 5 andre. Vi følte det ikke som noen spesiell ære da, når nesten alle hun kjenner var faddere!!!
@nemone Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Søsteren min, og broren til sambo + min beste venninne og sambos beste kamerat. Vil ha noen vi vet vil være i livene til snuppa lenge - og som kan følge med henne i mange år - og som vi vet er interessert i henne.
selfangerkjerringa Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Eldstejenta: søstra mi og broren til gubben, bestevenninna mi og kompisen til gubben. Minstejenta: yngstesøstra mi og søstra til gubben, og en felles kompis (fetteren min). Vi har kombinert familiemedlemmer og venner og valgt ut i fra personlige egenskaper. Vennene har vi valgt ut i fra det kriteriet at de kommer til å stille opp og være tilstede i barnas liv framover, ikke bare på dåpsdagen. For meg er det i tillegg helt naturlig at søstrene mine er fadder på døtrene mine - vi har et veldig nært forhold, søs var f.eks forloveren min da vi giftet oss.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 til mindatter har vi min søster og min mans søster til lillemann blir det tre veninner.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Til Embla har vi valgt mine to beste venninner og min manns to beste venner. Til nestemann blir det min bror, min manns søster og mest sannsynlig to venner...
mammaentiltrulte Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 vi hadde min eldste lillesøster, hun minste var for ung. min beste venninne og min onkel som er som er bror for meg, og så hadde vi to av sambo beste venner, en jente og en gutt.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 To vennepar på "hans" side,men felles da på et vis og min søster.
Sabina og gjengen Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Leo hadde min lillesøster og min tante som faddere og pappaen hadde valgt ei venninne og en kompis til å være faddere. Min mor var Gudmor. Vi er ikke skristne men valgte å gjøre dette pga tradisjon og forvetninger fra eldre i familien:) Min tante er også min fadder:)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 førstemann er alle våre søsken faddere på pluss ei veninne. Andremann er det en del venner og en onkel fadder på. De passa liksom bare til å være faddere enkelt og greit. Er folk som betyr mye for oss.
-Dobergirl- Skrevet 4. mars 2007 #12 Skrevet 4. mars 2007 En søsken vær(har bare en hver å) og en venn/kamerat vær..og et vennepar blei det hos oss.... Altså våre nærmeste...
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 4. mars 2007 #13 Skrevet 4. mars 2007 vi har navnefest til lørdag og da blir det lillebroren min med dama hans og bestevennen til mannen min med dama si
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 4. mars 2007 #14 Skrevet 4. mars 2007 Søstra mi, broren til sambo og sambo hans, fettern til sambo og ei god barndomsvenninne av meg. Rett og slett fordi disse personene betyr mye for oss, og vi vet at de vil være en del av livet vårt fremover, ergo også en del av livet til gullgutten vår ;-)
Jente 28 Skrevet 4. mars 2007 #15 Skrevet 4. mars 2007 Førstemann: søster og bror på min side søster og bror på hans side min kusine og hans kusine (som var med på fødsel) Andremann: Bestemor Farmor Og ei venninne av oss begge som var med på fødsel Far bar begge... tvillingkusinene, som er fem år nå, helte i dåpsvann og jeg tok av luene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå