Gå til innhold

fosterlyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oki, folkens!

Jeg har vært hos jordmor 4 ganger for å høre etter fosterlyd. (grunnen er at jeg er urolig,men alt ser bra ut)

Første gang jeg var så hørte vi fosterlyden klart og tydelig, lenge.

Men de tre siste gangene (Over ca 4 uker) har hun ikke funnet den. hun sa at hun hørte bevegelser og at morkaken hadde puls. hun oppfattet også noe som lignet på fosterlyden noen sekunder så ble den borte igjen.

dette gjør meg jo enda mer urolig, selv om hun sier hun tror at er i orden, så bekymrer det meg, at det kanskje ikke er liv.

men er det slik at hvis det er liv i morkaken så er det liv i barnet og? er i uke 17 på tirsdag. er det flere som har opplevd å ikke finne fosterlyden så mange ganger på rad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt samme prøblem altså, men skjønner at du er urolig...

Men så lenge jm sier al alt er greit, så er det vel det.Vi må jo nesten bare stole på de..

Håper du får høre den klart og tydelig neste gang..

Lykke til=)

Skrevet

Du får kanskje ta ultralyd snart? Da ser du jo den lille:-)

Jeg er i uke 17 nå, har enda ikke vært hos jm el lege og hørt fosterlyd. Skal til lege på torsd-håper vi virkelig jeg får høre da! Skjønner hvordan du har d..

Skrevet

Jeg skal til ul den 15,men først skal jeg på "ferie" til Trondheim. er så redd for at hele turen skal bli "ødelagt" for at jeg er så redd hele tiden. Tror dere det er mulig å få komme til ul,bare for å se fort om det er liv der, eller må jeg ta det som priv ul?

Skrevet

Du kan jo ringe og høre iallfall..si at du er bekymret

Skrevet

Hei:)

Vet hvordan det føles når dem ikke finner fosterlyden... Var til legen min da jeg var 15 uker på vei (hadde hørt den før da og sett den på ul...).Hun fant ikke fosterlyden og sendte meg hjem. Da jeg kom inn døren hjemme slo frykten meg; Hva om noe var gale. Jeg kjørte derfor opp igjen til legen og ba henne om å lytte en gang til. Da fant vi den heldigvis. Snakket med JM om dette etterpå og hun sa at det slett ikke er uvanlig at man ikke hører noe, men at det da kan være lurt å prøve igjen litt senere (evt vente litt på venterommet før man prøver igjen).

Be dem lytte på deg sånn at du får slappet av! Jeg ville ringt allerede imoprgen tidlig! Det er sikkert ikke noe gale, men er fælt å være så engstelig!!!!! Lykke til :)

Skrevet

Dette lurer jeg og på! er det stor sjangse for at noe er galt når fosterlyden ikke høres klart og tydlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...