Gå til innhold

Hva skal dere gi i gave


Anbefalte innlegg

Skrevet

til kommende ektemann?

Det er vel vanlig å gi presang??

litt grønn på akkurat det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke nødvendig å gi gave - egentlig er det jo bare bruden som skal få morgengave. Men det har jo blitt mer og mer vanlig at også bruden gir - vi skal jo være likestilte:-) Selv tenker jeg på en stilig klokke - jeg vet han ønsker seg. Ellers kunne jeg være frister til å gi noen erotiske bilder, men spørs om jeg er så dristig av meg...

Skrevet

En morgengave blir gitt den første morgenen etter bryllupet. Før i tiden var det kun bruden, som fikk en morgengave. Morgengaven var en forhåndsavtalt pengesum, som skulle sikre kvinnen særeie i det tilfelle hun forble barnløs, og derfor ikke hadde juridisk rett til å arve sin mann.

I dagens samfunn har en morgengave ikke denne betydning, og det er også normalt, at både brud og brudgom gir hverandre en morgengave. En morgengave bør være en personlig og varig gave, eksempler på dette kan være en ring til bruden, og mansjettknapper eller slipsnål til brudgommen. (kilde: http://www.bryllupsguiden.no/kristiansand/innhold.php?side=nyside&nyid=19)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...