Fru Lykkelig:) til 2 jenter Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 til kommende ektemann? Det er vel vanlig å gi presang?? litt grønn på akkurat det!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Er ikke nødvendig å gi gave - egentlig er det jo bare bruden som skal få morgengave. Men det har jo blitt mer og mer vanlig at også bruden gir - vi skal jo være likestilte:-) Selv tenker jeg på en stilig klokke - jeg vet han ønsker seg. Ellers kunne jeg være frister til å gi noen erotiske bilder, men spørs om jeg er så dristig av meg...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 En morgengave blir gitt den første morgenen etter bryllupet. Før i tiden var det kun bruden, som fikk en morgengave. Morgengaven var en forhåndsavtalt pengesum, som skulle sikre kvinnen særeie i det tilfelle hun forble barnløs, og derfor ikke hadde juridisk rett til å arve sin mann. I dagens samfunn har en morgengave ikke denne betydning, og det er også normalt, at både brud og brudgom gir hverandre en morgengave. En morgengave bør være en personlig og varig gave, eksempler på dette kan være en ring til bruden, og mansjettknapper eller slipsnål til brudgommen. (kilde: http://www.bryllupsguiden.no/kristiansand/innhold.php?side=nyside&nyid=19)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå