Kardoula Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hvorfor er det mange muslimske menn som drikker og fester som "alle andre", men svinekjøtt, nei DET er det verste som finnes. Jeg er ikke glad i svin selv, så jeg driter egentlig i det, men jeg synes det er rart. Hvis svinekjøtt ikke skal spises fordi det er urent og forbudt, hvordan kan det da være greit å drikke masse alkohol og feste? Skjønner liksom ikke forskjellen..
Bellinda Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Hvorfor de gjør det, vet jeg ikke, men det er ikke lov i islam uansett. Det er ikke lov for en muslim å drikke alkohol, punktum. Ikke feste med kvinner heller, eller ha sex utenfor ekteskapet. Loven i islam er lik for kvinner og menn.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Noe av grunnen tror jeg er fordi de er lært opp til at svinekjøtt er ekkelt og da får man ikke lyst til å spise d. Jeg er feks lært opp til at hestekjøtt spiser man ikke og kunne aldri tenkt meg å smake på dette, fordi om andre betrakter det som nam nam...Alkohol og sex blir liksom noe annet..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Fordi det er så mye dobbeltmoral. Det er liksom helt greit å ha samboer og sex, men svinekjøtt det må de for all del ikke røre. Skjønner ikke at folk gidder å være sammen med disse "halv"-muslimene. Muslimsk på noen områder, men ikke på alle.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Hvem vet hva de tenker på...... Er jo et paradoks at det stort sett er muslimske menn, og ikke kvinner, som driver på slik. De drikker, bedriver hor, bruker dop, har sex på måter som er forbudt ifølge islam, krever abort med en gang hvis deres aktiviteter ender opp med "synlig" bevis. Men hvis kjæresten har spist svinekjøtt nekter de å kysse henne. Men ha sex det kan de ha selv om. Heldigvis gjelder dette ikke alle muslimske menn. Men de som driver slik er de som er mest synlig, og de gir alle andre muslimske menn et veldig dårlig rykte. -Lurer på om dette er problemer som blir tatt opp i islamske samfunn. Det burde det være i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Kanskje forskjellen er hvordan de forskjellige forbudte tingene ses på: svin er noe ekkelt og vemmelig som det er lett å holde seg borte fra... sex og alkohol - går kanskje litt mer i kategorien "forbudte gleder"... Det er selvfølgelig ingen unnskyldning men kanskje det forklarer litt av dobbeltmoralen...? Dette gjelder jo også spesielt mannfolk og hvis de tenker med feil kroppsdel så blir det jo ofte feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå