Gå til innhold

Baby spise egg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi jenta mi på 11 mnd. bløtkokt egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vente med å gi eggehvite til de er fyllt året, men eggeplomme er greit.

Skrevet

eh, litt usikker men jeg tror jeg ville ventet med det. Bør vel være godt over ett år, tror jeg.... finnes iallefall ikke barnemat som inneholder egg. Nå har jeg selv en sønn med eggeallergi - og egg er noe de kan bli skikkelig dårlig av om de får det i seg ved allergi. De kan slutte å puste faktisk. Ei venninne fløy til Australia med ei jente på 3 år som har eggeallergi - og hun måtte ha med adrenalin penn på flyet i tilfelle hun fikk i seg noe som innehold egg.

Så jeg ville nok ventet om du kan det.

Skrevet

Martin fikk egg i dag (9mnd), ble mest gris på gulvet men han spiste nå litt.

Skrevet

og forresten står det i den boka fra hs at de kan få egg i 9-12 mnd alderen.

Skrevet

ville prøvd med en liten smaksprøve først hvertfall.. jenta vår på 2 fikk røde prikker rundt munnen etter å ha spist egg..regner med det var eggehviten hun reagerte på, men jenta eeeeeeelsker egg.. men heldigvis vokste hun fra det ser det Ble ikke plaget noe mer enn med de prikkene, men man reagerer jo ulikt så..., prikkene kom ganske kort tid etter hun spiste...

Skrevet

jeg bor i sverige, fikk beskjed om å prøve egg for å se om han reagerte på det. da var han 6-7 mnd. jeg har gitt ham egg et par ganger, både blomme og hvitte. Ikke fått noe varige men enda....:/

Rart at det er forskjellige retningslinjer i sverige og norge?

Skrevet

Det har gått veldig fint her iallfall, hun var vel rundt 9 - 10 mndr da hun smakte det første gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...