Gå til innhold

Sitter babyene deres??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har babyene deres lært seg å sitte selv??

Her sitter hun ganske stødig, men har alltid en pute eller no bak ryggen i tilfelle hun skulle ramle bakover..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma sitter i stolen sin, men ikke på gulvet enda. Har prøvd, men hun tipper veldig fort til siden - så det er hun ikke klar for enda. Storebror satt ganske stødig på denne tida, så det er stor forskjell på de her små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri sitter ikke selv enda, kan sitte i høystol da. Men de skal jo helst ikke sitte så mye da de ikke kan sette seg opp selv sa de på helsestasjonen her.. Stemmer det? Regner med at de fleste kan å sitte, selv om de ikke kan å reise seg opp isittende stilling selv?

Kansje jeg misforstod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sitter stødig på gulvet alene, men klarer ikke sette seg opp selv. Men om han heller til ene sida klarer han å finne balansen igjen!

 

Men i følge de på helsestasjonen kan han ikke sitte da...det er vel ikke bra for dem. Men han har jo ikke villet ligge siden han var 3 måneder da, vil bare stå og hoppe på fanget! Holder han selvfølgelig godt da, så beslastningen ikke blir for stor på ryggen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer visst det, ja - men guri - da kan man jo vente i det uendelige. Jeg føler hun har blitt mye stødigere etter jeg begynte ås ette henne i høystol jeg - og hun elsker det jo. Elias gjorde jeg akkurat det samme med, men han satt stødig mye fortere. Han har ikke hatt noe problemer hverken med ryggen eller noe annet. Tror det er litt hysteri ute å går også altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt sitter ikke selv ennå. er så tung at det tar sikkert litt tid før har klarer det. Men vi venter ikke i det uendelige, kjøper nok en høystol uansett ved 8 mnd.

 

Det jeg tror de er redde for på helsestasjonen er at sitting kan bli foretrukket fremfor krabbing hvis vi lærer dem å sitte før de setter seg opp selv. Men i afrika trener de jo babyene i å sitte, og afrikanerne er nå så atletiske og sunne, de fleste, så det kan nok tenkes at vi er litt hysteriske her i nord ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lært han å sitte selv enda. Han fikk tripp trapp stol til jul, men har bare prøvd den et par ganger. Når han får mat trives han enda i vippestolen. Sitting kommer vel av seg selv når han en gang begynner å krype/åle og slenger seg ned på siden. Intet hastverk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...