Gjest Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Datteren min våkner 3-4 ganger om natta. Enten skal hun ha smokk eller vann, eller så bare gråter hun for ingenting. Lurer på om det kan være voksesmerter?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 hei hei. vi har en sønn (2år4mnd) som siden han kom fra sykehuset sov fra 23-07, men siden des har han våknet flere ganger i løpet av natten, skriker og leter etter smokken. får han ikke til å sovne i sengen sin igjen. hadde flere netter der vi lot han skrike, men en av oss lå inne hos han, men han skrek fra 04-06 sovnet av utmattelse, og måtte vekkes 0730, jobb og barnehage. det gikk ikke i lengden, både han og vi sleit om dagen. så nå har vi kapitulert og lar han komme opp i sengen vår når han våkner. sikkert ris til egen bak.....men det har vi valgt:-)
Gloria ** Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Vår sønn (24mndr) har aldri sover rundt. Nå våkner han i 04-05 tiden og kommer inn til oss og sover videre til 0630-07-tiden. Helt ok egentlig.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 JA! Det har hun egentlig gjort siden vi sluttet å amme på natten.... Med unntak av noen korte perioder som hun våknet av og til, og når hun har vært syk, så sover hun fra hun legger seg til hun våkner for morgenen. Dette kan være fra åtte - halv ni på kvelden til alt fra fem - åtte på morgenen. Vi synes det er herlig og vet vi er utrolig heldige )
bente69;) Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Snuppa har sovet hele natta fra 3 mnd alder. Men vi har hatt perioder der hun er våken og hyler, ville inn til oss bl.a å mye annet (vann, sulten, se film you name it). Nå den siste tiden har hun grått litt i søvne, men det gir seg fort heldigvis.
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Ja, 2 åringen gjør og det har han gjort siden han var ca 9 mnd, bare med unntak av når han fikk tenner og sykdom + en og annen sjeden gang ellers. Eldstemann på snart 4,5 år gjorde som oftest ikke det nei. Noen få ganger kunne det hende, men som oftest våknet han hver natt, 1-10 ganger. Han fikk ikke vann på natten (dårlig uvane) og fant smokkene sine selv, men våknet likevel av ulike grunner, ofte uten at vi viste hvorfor. Etterhvert begynte han med mareritt og holdt på med det lenge. For et år siden var vi så depserate at vi vurderte å søke hjelp på en søvnklinikk, vi hadde virkleig forsøkt alle tips som fantes tror jeg innen den tid, men så bare begynte han å sove flere og flere netter rundt. Nå er han oppe de fleste netter for å tisse, men uten å vekke oss. Han sover fortsatt mer urolig enn andre barn på den alderen har jeg inntrykk av, men så lenge han ikke vekker oss mer en 1-2 netter i uken er vi lykkelig egentlig ;-)
juliogdesember Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 min gutt på 2,5 år sover heller ikke hele natta. våken 2 til 3 ganger hver natt. kan egentli ikke huske at han noen gang har sovet hele natten. syns det er rimelig slitsomt og er enkelte netter desperat etter å få meg litt søvn ei hel natt. håper det en dag gir seg. godt å høre at andre har det likt som oss på natte tid.
Bea86Emma04Emmeli09 Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Jentungen min sover hele natta, bortsett fra sykdom ja.. Hun sover sammen med meg da, etter at venninna mi og sønnen hennes fikk det andre rommet (bor i 3roms leil) så da hender det hun setter seg opp i senga, å ser seg litt rundt før hun legger seg ned igjen Men nå skal vi prøve å slutte med bleien da, hun er 2 år å 5 mnd =)
AnKi! Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Sønnen min på 2,6 år legger seg i hall åtte tiden og sovner etter ca 1\2 time og da sover han til mårnings i 7-8 tiden. I egen seng, (har aldri hatt han i min seng utenom når han har vert syk.) Dette har han gjort i over 1 år nå. med noen unntak ved sykdom eller mareritt. Deilig med tanke på at vi snart skal ha en til, slepper opp om natta x2.
tuppemor-75 Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 vesla har sover rundt siden hun var 2 mnd. hun er nå 2 år og 4 mnd. hun er våkner ofte 30 min før klokka ringer om morgenen (sover nesten 12 timer), og da kommer hun oppi vår seng. hun ligger også hos oss når hun er syk.
Guttemamma x 3 Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 Jeg hører at han våkner et par ganger, men vanligvis finner han smokken og sover videre uten å rope på oss. Har aldri kjørt noen form for "kur" på ham for at han skal sove hele natta, men det ordnet seg av seg selv rundt 1,5 år. Det hender han våkner og roper på oss og da putter vi ham mellom oss i dobbeltsenga og sover videre alle sammen. Har også hatt noen netter med mareritt/nattskrekk og selvfølgelig noen netter med sykdom, men heldigvis ikke så mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå