ei prinsesse og en prins Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Storesøster har spy sjuka... og er litt redd for at lillebror på 6uker skal bli smittet:(? Er vi smittet til nå i såfall.. ho har spydd siden i går!!
Muffinsmamma Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Han kan få det. Men sikkert mye mildere! Tror ikke du skal engste deg. På de små går det fort over og er ikke like ubehagelig som hos oss tror jeg.
Muffinsmamma Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 .. og det kan smitte to dager før og to dager etter at hun begynte å spy.
Hanne og jentungen Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Pass på at han ikke blir dehydrert hvis han først blir smitta. Det gjelder jo dere alle, men er aller viktigst for minstemann:))
selfangerkjerringa Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Hvis du ammer er det liten sjanse for at knotten blir smitta. Snakka med helsestasjonen om dette, eldstejenta på 3 år hadde spysjuka og mini bare 5 uker gml. Men om han skulle bli smitta, så pass på at han ikke blir dehydrert. Ikke nøl med å ring hs/lege om du er usikker.
Molait Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Er en kjip spysyke som går nå. Og baby'r får også denne. De som fullammes og. Veldig smittsom en er det og. Positive er at den er over i løpet av 1 døgn eller 2. Virker som hele familen får den på tur. Her var det "heldigvis" bare minsten som hadde det. Kjenner 5-6 tilfeller rundt om her hvor baby har hatt dette. (mellom 4-7mnd. gamle) Om det er den som går nå som har kommet til deg og om knotten blir smitta: Alt kommer opp igjen! Og når det ikke er mer å få opp kommer det litt til. Ca. 1 gang i timen, kanskje hver andre. Eneste som virker å holde litt er små korte måltider med mm. Ei hadde lykke med eplejuice blandet med farris. Gutten vår (6mnd) startet kl 23 på kvelden. Kl 6.30 hadde vi sovet 1 time og hadde nok til 3 vaskemaskiner-urk! Av de jeg kjenner som har hattt dette inkl. min egen var de i relativt god form mellom oppkasta. Et par var veldig slappe. De sover mye (tar på) men tror ingen av dem hadde feber. på "Tråden" (her på dib) har 5 barn hatt det og 6 voksne hatt det (om jeg ikke tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå