Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har spist grøt i en måned. Nå vil han imidlertid ikke ha annet enn MME, ikke snakk om!

Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at han e blitt lei av smaken??har opplevd det samme nu nettopp og da blanda æ i litt fruktpurre og da gikk det ned på høy kant

Skrevet

Har egentlig prøvd de forskjellige grøt smakene som han kan ha nå i forhold til alder. og fruktpurre....

Med en gang skeia kommer mot munnen, kniper han igjen munnen og vrir deg i alle retninger! Og tynn velling brekker han seg av...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Har ikke lyst til å tvinge han, for da kan det være han forbinder grøt med noe negativt.......

Skrevet

nei kan jo ikke tvinge noen til å spise noe de ikke vil ha,...

jenta mi ville plutselig ikke ha grøt lenger.. da gav vi velling og det ville ho ha. men det måtte være fullkornsvelling.. andre vellinger ville ho IKKE ha..

hvis han ikke vil ha kan du kanskje gi bare brød noen dager også prøve med grøt igjen?

Skrevet

Brød? hehe, kanskje litt tidlig. Han er bare 6 mnd:D

Skrevet

Sara hadde både grøt- og middagsnekt en stund etter at hun hadde hatt omgangssyken. Jeg fant også ut at det bare var dumt å presse henne, da ble det bare mye verre. Det ga seg heldigvis av seg selv etter ca. en uke.

Jeg passet på å tillby grøt når jeg visste at hun var sulten, før puppen, men før hun var så sulten at hun var grinete, da er det bare pupp som hjelper her..Etter hvert tok hun litt og litt, og nå er det kjempepop igjen!

Ellers ble hun veldig glad i litt kokt eple og litt kanel blandet ut i grøten. (Bruker havregrøt).

Skrevet

Tja, vi hadde matnkt fra 6 mnd til 9,5 mnd før det løsnet litt, men fortsatt er han ikke glad i maten.

Mitt råd: Tilby, men ikke tving, og ha tålmodighet ;-)

Skrevet

Du kan godt gi brød fra 6 mnd...

Gutten min var ikke særlig glad i grøt, spurte legen på helsestasjonen og hun sa jeg kunne prøve brød. Gi ørsmå biter, dynk dem i mme eller fruktmos. Gi lysere brød, loff eller annet lyst, alt for mørkt brød kan bli litt tungt for magen... :o)

Skrevet

Gutten min som nå er 3 år hadde en skikkelig grøtnekt da han var ca 6 mnd. Fram til da hadde han spist både grøt og middag på glass. Men så kom det en veldig varm sommer og vi fikk såvidt i han noenting. Grøt og middag var helt uaktuelt. Da ble velling reddningen. Jeg bruker vanlig grøtpulver til vellingen, det fungerte supert for oss. Prøv det og se. Bare pass på at hullet er stort nok, snakker av erfaring der du He, he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...