Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Bruker Biotherm Lait Corporal, altså bodylotion som er heeeelt nyyydelig. Har akkurat hørt av en venninne at gravide bør holde seg unne kremer som innholder parabener... Kremen min inneholder dette stoffet og jeg lurer på om jeg må slutte å bruke den... Noen som vet??
minime<3 in belly Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Parabener og babyer Det er godt dokumentert at babyer og fostre generelt er mer utsatt for skadelig påvirkning fra kjemikalier enn voksne. /11/ Særlig nervesystem, immunforsvar og forplantningssystem er utsatt. Derfor utgjør babyer og fostre en særlig risikogruppe i forhold til eksponering for parabener. Fant dette til deg. Hadde kanskje sluttet å bruke den.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2007 Halla:) Tusen takk...det var jo trist..elsker jo den kremen!! Men den er vel ok under amming, får spare den til da.
minime<3 in belly Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Spar den til da, kjedelig om nervesystemet til Victor skal bli skadet....
Nennan&Theo Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Det er ikke alle parabener som er skadlige...... Jeg bruker den samme og jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt! ;o)
Steinbukk77 Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Følgende parabener anser Grønn Hverdag nå som trygge: Methylparaben Sodium Methylparaben Ethylparaben Følgende parabener er usikre og bør unngås: Propylparaben Isopropylparaben Butylparaben Isobutylparaben Hvis dere går og leser bak på det dere har i skapet så vil dere få sjokk! Det fikk jeg nå! I alle mine gode produkter, de fleste fra Biotherm, Wella sin hår serie High Hair, Wella butikksjampo inneholder alle metylparaben, Butylparaben,Propylparaben. Leste på noe av det jeg har fra apoteket, de inneholder ikke disse stoffene. Men jeg tror allikevel at hadde disse stoffene vært bevist at skadet fosteret så antar jeg at det hadde stått bak på etiketten "anbefales ikke til gravide". Men må innrømme at jeg ble litt betenkt nå. Vi får satse på mer forskning på dette området.
Steinbukk77 Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Her står det om parabener http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096#iii Så kan hver enkelt vurdere bruk av kosmetikkprodukter.
#HØYgravid# Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 en bør også holde seg unna cellulittkremer i svangerskapet. Grunnen er at disse inneholder noe koffeingreier som kan være skadelig.
Aprilbebis i magen <3 Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 En bør jo heller ikke bli helt paniske heller.. Det er jo forskning på alt mulig,og til tider er jo alt farlig,og plutselig er det ikke farlig,, osv... Litt vanskeig å forholde seg til sånt da.. Jeg bruker body lotion fra alterna(et hårmerke de selger hos frisøren)den er kjempe god,men har ikke lest bakpå den å kommer heller ikke til å gjøre det...
LilleMy med nr3 Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 jeg brukte denne kremen gjennom hele mitt forrige svangerskap og har ei frisk og aldersriktig utviklet jente på snart 4 idag. jeg begynte å bruke kreme da jeg oppdaget at jeg var gravvid, og helt til jeg fødde og hele tiden mens jeg ammet.
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Syntes veldig mange blir for lett hysterisk. Det ene øyeblikket er det farlig så er det ikke. Alt med måte sier nå jeg. Hvor store mengder tror du kommer til babyen når du smører deg med en bodylotion. Det er jo ikke som om du drikker flasken med krem heller da.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2007 Jeg er absolutt IKKE av den hysteriske typen, men ville gjerne ha det undersøkt... Men hvis kremen KAN skade nervesystemet osv til babyen er det ingen vits i å gni seg inn, da... Jeg har vært gææærn i dag og drukket flere kopper kaffe og cola på cafe m venninner, jeg:)
Solskinnsjenta Skrevet 3. mars 2007 #13 Skrevet 3. mars 2007 hvis du drikker kaffe eller cola skal du ikke smøre deg inn med cellulittkremer i tillegg. Innsmøring tilsvarende halve hudoverflaten tilsvarer 100 mg koffein, som er maks dagsdose av koffein. Ikke farligere enn andre kremer utover dette. Står på matportalen.no =)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 4. mars 2007 #14 Skrevet 4. mars 2007 jeg sjekket alle mine kremer i går, og ALLE inneholder disse "usikre" parabenene....men så tenkte jeg:"det får da være måte på!!" Dersom disse hadde vært sååå farlige så hadde legen advart meg om det på samme måte som hun advarer mot røyking og alkohol, og som tidligere skrevet så ville det stått: "bør ikke brukes av gravide" på hudpleieproduktene. Tenk om man skulle hørt på alle "advarslene" som dukker opp. Da hadde jeg knapt kunne spist mat, ikke drukket noen ting som helst, brukt null sminke+hudpleieprodukter, holdt meg unna all slags form for sol, ikke reist +++ Nei, jeg satser på at jeg har en sterk liten krabat som holder seg sunn og frisk til tross for mine "ville utskeielser"=)
Bebbies i magen Skrevet 4. mars 2007 #15 Skrevet 4. mars 2007 Holder med deg Mirabell83. Jeg orker ikke tenke på om alt kan være skadelig. Spiser helt vanlig mat og bruker de hudproduktene som jeg syntes er gode for huden min. Man trenger jo ikke røyke hvis man klarer og la være og alkohol trenger man jo heller ikke drikke akkurat de 9 mnd man går gravid. Men jeg tror den lille i magen holder seg frisk tross at jeg bruker Wella shampo eller maskara. Jeg tror vi må bruke litt sunn formuft jeg. Hvordan klarte de seg når våre foreldre var gravide. Mamma sier det var aldri noe snakk om ting hun ikke kunne bruke eller ikke kunne spise. Det eneste var jo røyken og alkoholen. Og vi har jo vokst opp vi også.
tjorven 1 Skrevet 4. mars 2007 #16 Skrevet 4. mars 2007 Alle parabener er i kke farlige. Det er det samme som at mange E stoffer som er naturlig. Til og med apartam finnes naturlig bygget opp av to amino syrer,... Det kommer ann på hva slags paraben det er snakk om
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 4. mars 2007 #17 Skrevet 4. mars 2007 Er godt det er flere enn meg som har dette synet på ting. Det jeg mente er ikke at folk er hysteriske i den forstand, men når du ser folk som skriver jeg har sittet å malt noen bilder i dag med oljemaling. Hjelp har jeg skadet babyen min nå. Forstår at folk ikke vil skade den lille, men det går da grenser. Hva når den lille kommer ut da, skal h*n bo i en boble pga faren for å bli utsatt for noe som helst. Nei alt med måte og bruk sunn fornuft.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. mars 2007 Takk for mange svar:) Meeeen jeg vil ikke at folk skal tro at jeg er hysterisk!! Jeg lever som normalt, jeg og koser meg med god mat og drikke, holder meg unna røyk og alkohol og ellers er alt som før! Var en venninne som sa til meg at parabener kunne være veldig skadelig (hun hadde snakket med en sånn veldig "alternativ" person) og jeg ble usikker. Spør her jeg da:) Syns da ikke jeg virket så hysterisk...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå