Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillepjokk har ganske mye hår, og har nå begynt så smått å få et lite flass belegg i hodebunnen. Pga alt håret er det litt vanskelig å få bort. Har hørt at mandelolje kan brukes, men jeg har bare jojobaolje. Går det an å bruke også? Tenkte å olje inn hodet i kveld å la han sove over med det til i morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss funket ikke olje, men jeg fikk et tips om lusekam... en dag jeg badet han, så vasket jeg håret.. lot han være ganske "lenge" i vannet, med bløtt hår, så det bløtes opp godt, også tok jeg den tetteste siden av kammen og gredde håret hans... skrapte veldig forsiktig liksom.. og så vasket jeg håret igjen, så jeg fikk vekk det løse "flasset". da gikk alt vekk og har vert vekke siden.. 1 mnd siden ca... han ble ikke sår eller noe av kammen..

Skrevet

Det kan være greit å få det vekk siden det kan hemme hårveksten. Jeg fikk råd om å bruke jordnøttolje med salisylsyre. Den kjøpes på apoteket. Du gnir den inn i hodebunnen og lar det virke i 3-4 timer før du kammer hodebunnen med en lusekan eller en annen fintannet kam. Så bader du babyen og vasker håret. Dette fungerte supert her:)

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på om jeg vil bruke salisylsyre.. Men vet noen om jojoba olje kan brukes istedefor mandel olje?

Skrevet

Jeg brukte babyolje,-fungerte veldig fint.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke salisylsyre? Det er ikke mye salisylsyre i oljen og det er supereffektivt:)

Skrevet

Sjekket: den inneholder 2% syre og resten er ren olje. Det anbefales mot skurv av apotek1 og er IKKE farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...