Mini nr 2 i mars Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har lyst til å slutte på piller fordi jeg syns jeg reagerer sånn på dem, og lurer på om det er noen som har noe tips til "naturlig" prevensjon? Vet jo at kondom egentlig er det enkleste...men klarer bare ikke å ha sex med det! Skal jo bli prøver til høsten, og har ikke lyst til å tukle så altfor mye med kroppen...Har gått fra p-pille til minipille, men vil helst ikke bruke noe... Er det noen som har noen som helst tips?? Alle forslag tas imot med takk!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Reagerte selv veldig på hormoner og har brukt ladycomp i et år nå og er superfornøyd. men man har jo da disse røde dagene rundt eggløsning hvor man må bruke noe annet og da har jeg pessar (det er desverre gått ut av markedet i norge.. helt tragisk, for er genialt!!).. Men har praktisert hopp av i svingen en del av disse dagene og det har holdt så langt *rødme*.. Barn er vel ikke verdens største krise heller *knisknis* Heldigvis tenker vi begge likt der! Link til Ladycomp info for de som kanskje lurer ( men er desverre veldig dyrt :/ ): http://www.buenaventura.no/
Alva en gang Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg sluttet på pillen i fjor sommer, var da utrolig lei av å tukle med kroppens systemer - og ønsket å slutte å ta hormonpiller. Begynte med Persona, og synes det har fungert bra. Nå skal det sies at jeg stoler mer på kroppen enn på Persona - men at det er takket være Persona at jeg ble kjent med kroppen igjen. Den viser el i tillegg til røde dager, og jeg skjønte etterhvert når el var på vei. Jeg foreslo forresten nuva-ring for legen min som et alternativ til p-piller, var vel for ett års tid siden - og han nærmest lo. Hadde bare hatt pasienter som hadde dårlig erfaring med dette - men kan kanskje være verdt å prøve?
*bubbs* Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 pessar er ganske greit ja! Hvorfor har det gått ut av produksjon i Norge?? Sykt.....
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Ja, desverre. Er helt tragisk. Men gynekologen min sa det var veldig få som brukte pessar i tillegg til at det var en som hadde reagert på den sæddrependekremen eller noe (mistenker at første punktet var det avgjørende). Men for oss som alt har fått et tilmålt: TA en tur til køben der vet jeg de fortsatt har det men til en litt stivere pris enn det var i Norge (ca 400 Dkr..) eller muligens også i sverige. (I usa derimot må man ha resept så det blir verre).
Mini nr 2 i mars Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2007 Barnkanskje? : ja, har vurdert baby-/ladycomp, men det tar jo en stund å justere syklusene, gjør det ikke? Men tenker at nå er det et halvt år til jeg blir prøver..så kanskje jeg bare får holde ut til jeg skal slutte på dem? Æsj...har jo bare lyst til å slutte på dem med en gang... Skal de slutte med pessar? Tenkte på det som et alternativ, men da måtte jeg vel ha gått til gyn for å få tilpasset det... Nuvaring, er det noen ulemper med det? Og er Persona noe lignende ladycomp?? Hehe..føler meg litt blond her nå.. Blæhr....hvorfor skal prev være så stress?????
*bubbs* Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Her i Ungarn kan man både få det tilmålt og kjøpe det på apotek (koster ca. 70kr) Det er et helt genialt prevansjonsmiddel (det vanligste i USA faktisk..) i forhold til kondomer. Jeg haaaaaaaaaater å bruke kondom. Pessaret kjenner jeg ikke en gang! Dessuten er det genialt å bruke under tante-besøk..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 GENIALT!! Rett og slett.. Hadde det bare vært slik i trygge gode Norge. Men her passer de alt for godt på oss Men hva nytte gjør den under tante besøk? Sorry nysgjerrigheten.. man er vel ganske trygg da?
rikke med 2 små Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 google på persona. den tror jeg er veldig bra. og koster rund 1000 lappen skal bestille den selv
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 P-ring!! Bruker noe som heter Nuvaring nå. Utrolig kjekt, du setter den inn (myk gummiring) og glemmer at den er der i tre uker. Så har du en uke uten (ikke beskyttet denne uken) og får mensen i løpet av uka, og setter inn en ny for tre uker etter dette. Eller som jeg gjør, setter inn en ny rett etter, og hopper over mensen helt:) Legen sa det var greit så lenge man har mensen ihvertfall 4 ganger i året.. Ingen bibirkninger som jeg har merket, ingen piller å huske, og det er færre hormoner til å tukle med kroppen. Pluss at du "behandler" bare det området som teller:) Man merker ikke at den er der, og typen merker heller ingenting til den når han skulle befinne seg i området.. Jeg har prøvd piller og implantat i armen tidligere, og p-ring er virkelig det beste jeg har brukt!
Frøken Spjåk Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har brukt p-ring i flere år, men fikk veldig problemer med hyppige urinveisinfeksjoner. Ikke noe særlig! Ulike p-piller er dominert av ulike hormoner - kanskje du får mindre bivirkninger av et annet merke? Jeg slutter også på hormonell prevansjon nå, slik at syklusen kommer i rute til babyprøving i sommer
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 P-ring er fortsatt hormonell prevensjon, bare at hormonene tilføres kroppen på annen måte. Det sa i hvert fall legen min da jeg vurderte å bytte ut p-pillene (formålet var å kutte ut hormontilførselen til kroppen, men da fikk jeg beskjed om at det var hipp som happ, for kroppen fikk hormonene tilført uansett).
Clemencia Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har brukt p-ring, eller nuvaring, tidligere. Ble kvalm og dårlig av p-piller, så fikk beskjed om at p-ring kunne være bedre? Men neida. Jeg ble ikke like kvalm av de riktignok, men hadde ofte ubehag nedentil. Som om den naturlige "miljøet" nedentil ble forstyrra. Dessuten støtte sambo ofte borti den under sex, noe som ikke var så greit alltid :-P Men har derimot ei venninne som er veldig fornøyd! Men p-ring er jo like fullt et hormonelt prevensjonsmiddel som p-piller, selv om d er bare d aktuelle området som får tilført mesteparten, så jeg ville heller brukt noe annet om du vil bli prøver om en liten stund :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Jeg begynte med Pearly for litt over en måned siden. Slutt da på p-pillen, og fikk mensen neste i rute nå! Er kjempe glad for å ha slutta på p-piller, og pearly funker kjempe greit for meg, så langt. Den skal jo være like sikker som p-piller, men selvsagt så har du de røde dagene, som en da må hoppe av eller bruke kondom. Har brukt kondom nå inntil pearly begynner å kjenne min syklus. Kan virkelig anbefale å slutte med piller!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 det stemmer ikke det du sier om at man ikke er beskyttet i uka man ikke har i ringen, det gjelder det samme for p-ring, p-plaster og p-piller, man er også beskyttet i uka uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå