Venter på vesle jenta! Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei! Har en blid og fornøyd gutt på 5 mnd. Han har pleid å spise 4 måltider i døgnet men nå spiser han ikke om natten lenger. Det blir da bare 3 måltider i døgnet.... Er det for lite? Han spiser kl.11 om morgenen, gir jeg han før vil han ikke ha. Da spiser han en posjon grøt-m/fruktpurre og drikker ca 150-200ml mme. Neste måltid er i 15 tiden, da spiser han et halvt lite middags glass med grønnsaksblanding + 220ml mme. Siste måltid er de rundt kl 19 da spiser han en posjon grøt-m/fruktpurre + ca 260ml mme. Sover da fra ca kl 20 til kl 08 om morgenen. Håper på mange svar! Takk!!
MammaDilla Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Hmmm.. Jeg har ingen erfaring men bar på 5 mnd, men syntes det hørtes litt lite ut... Men dersom han virker fornøyd, og vekten hans går gjevnt opp, så kan det vel ikke være noe problem. Er han mer sulten gir han nok beskjed
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 jeg synes det var veldig mye(??) han spiste til hvert måltid da, men jeg vet ikke jeg. her er gutten 4 mnd og 1 uke, og spiser bare 100-180 mld maks hvert måltid.. men han spise tross alt 5-6 gange ri døgnet da.. men tenker siden han både spiser et "fullverdig" fast føde måltid+ at han drikker egentlig "nok" mme til å være et måltid samtidig, så får han jo i seg ganske mye mat, bare at han spiser mye men sjeldent.. men jeg vet ikke helt hva som er normalt jeg da..?
Venter på vesle jenta! Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2007 han spiser vel godt når han spiser, men skulle han hatt ett måltid til i løpet av døgnet? Han er flink til å gi beskjed når han er sultn da.... He,he,he.....
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 ville tro hvis han har fin vektoppgang så burde det vel være greit? hørt med helsestasjonen hva de sier? hvis han er flink å gi beskjed når han er sulten, så har han det vel greit tenker jeg:) alternativt kunne du jo gitt en flaske med mme utenom en gang hvis det skulle trengs.. men det virker jo ikke som han trenger det..
Venter på vesle jenta! Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2007 Han er 69 cm lang og veier 8,5 kg så det er nok ingen fare! Ble litt bekymret over at det ene måltide ble borte, han kuttet det ut selv da.... Han spiser jo mer grøt og grønnsaker nå enn det han gjorde når han spiste om natta.... Alt er sikkert bra, ringe helsestasjonen å høre på mandag! Tusen takk for svar!!!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Det er nok ikke for lite:) på mengden synes jeg det ser mer enn nok ut:) Jenta mi er omtrent samme alder (5,5 mnd) og spiser litt mindre på 4 måltider. Om han spiser det på 3 eller 4 måltider om dagen kan da ikke ha så mye å si? Vi er da forskjellige. VI har samme klokkeslettene her, men har frokost før det i tillegg, men da spiser hun lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå