mammatilTHEODOR:) Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hvordan er det best å ligge når en sover? Har hørt at det kanskje ikke er så lurt å ligge på rygg, fordi da kan fosteret presse på ett eller annet det ikke skal presse på.. stemmer dette?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 spiller ingen rolle hvordan du ligger...bare den måten du selv liker best-...på magen, på siden, på ryggen...
mammatilTHEODOR:) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2007 Okej , takk har lurt mye på dette:)
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Etter hvert som du blir tyngere, kan du bli svimmel av å ligge på rygg. Dette fordi babyen presser på vena cava, venen som fører blodet tilbake fra bena og mot hjertet. Da er det best å ligge på venstre side, så flyter alt som det skal. Enn så lenge skal du bare ligge som du vil!
mammatilTHEODOR:) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2007 det var det jeg hadde lest ja:) takk for svar!
jordbærsjokolade Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Det skal visst hjelpe å ligge med et håndkle under en av sidene på ryggen, sånn at du tilter litt, da strømmer blodet som det skal
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har begynt aa sove paa venstre side med en stor pute "foran" meg som jeg baade holder og sover med hoeyre ben "over." (Hoeres litt rart ut, men det fungerer godt for meg da jeg har vaert vant med aa sove paa magen. Da kan jeg liksom lene meg litt over mot magen med puta som stoette...uten at jeg ligger paa magen. Vanskelig aa forklare... Gyn sa forresten til meg at jeg ikke burde ligge paa ryggen og sove ...har ogsaa lest i en gravid-bok at det kan gi daarligere blodtilfoersel og skape press der nede. Er ikke sikker, men jeg tror jeg husker aa ha lest at det kan gi oekt risiko for hemorioder og slikt?
Solskinnsjenta Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Bruker også pute mellom bena og som "kosedyr". Har aldri likt å ligge på rygg i utgangspunktet. Ligger helst på høyre side, men regner med at det ikke har så mye å si =)
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 Jeg ligger også mest på høyre side, men vi får jo se hva som blir mest behagelig etter hvert. I USA selger de slike skrå gravideputer, som du legger bak ryggen, det er vist nok at du legger en vanlig pute bak ryggen slik at du tilter bare litt....Så sparer vi europeere de pengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå