Gå til innhold

hva er det med jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med mini (8 uker gml) på fanget... vet ikke helt hva som er galt - hun skriker så hun blir helt svett, hjelper ikke med puppen en gang :( Og DET er så godt som science fiction her i gården... Nå er hun endelig sovna, men hvis jeg prøver å legge henne fra meg blir hun helt hysterisk! Hva kan det være? Var sånn i går kveld også, da trodde vi hun bare var overtrøtt... var veldig urolig inatt, spiste ujevnt og lite. Har ikke villet ha pupp siden kl 09. Huff, kjenner jeg blir litt nervøs :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. vet ikke hva det kan være, jeg. Når lillegutt er sånn at han skriker og skriker, og det ikke er sult eller bleie som må skiftes, er det fordi han er overtrøtt eller kosesyk.

Hvis du blir redd og bekymra, syns jeg du skal ringe legevakta og høre hva de sier. Kanskje komme dit til en sjekk, sånn at du evt kan få vite at det ikke er noe galt iallfall.

Skrevet

Magevondt? Hart du kanskje spist noe hun ikke tåler? Tassen blir hysterisk når han blir lagt ned, om det er magevondt som plager ham.

Så du på opera i går? Om de universelle babylyder? Det stemmer hos min tass faktisk! (Kanksje de kan hjelpe deg å bestemme hva som feiler tassen?)

Skrevet

Ikke magevondt. Vi har slitt litt med det i starten, så jeg kjenner igjen symptomene veldig godt - og det er ikke det nå :(

Har ikke kanaler som viser oprah... Hun gråter forøvrig så hun hulker, med tårer og det hele... grusomt!!!

Skrevet

For deg som ikke kan se Oprah(eller Opera som jeg så kjekt kalte henne):

Neh = sulten

Owh= Trøtt

Heh= Ukomfortabel

Eair=Luft imagen/må bæsje

Eh= Behov for å få opp rap

Hemmeligheten er visst og høre på gråtens begynnerfase, da disse lydene viser seg.

Får håpe beibien din blir bedre da:)

Skrevet

Har litt vanskelig for å "høre" de lydene du skriver der... men som mamma til to så vet jeg av erfaring hva lydene til jentene mine betyr - så godt som alltid :) Hører lett forskjell på trøtt, sulten, ensom, luft og tung bleie, men av og til er det lyder jeg ikke helt greier å tolke. Den verste lyden er smerte... *grøss*... eller lyden av 3-åringen min som ynker seg i søvne når hun har feber... huff det kan være direkte vondt å være mamma innimellom!

Skrevet

Snuppa her har bare vært sånn EN gang, og det var den natta jeg var hjemme alene med ho. Vetjo ikke, menmistenker at ho merka at jeg var stressa for hvordan det skulle gå å være alene hjemme...

Kan det være noe sånt kanskje?

Skrevet

Vel - jeg er jo hjemme alene med begge jentene mine hver dag (når 3-åringen ikke er i barnehagen), jeg gjør alt av morrasstell på begge to, og ofte alt av kveldsstellet også... ikke så veldig nervøs av meg når de gjelder ungene egentlig :) Og det var først nå når hun sovna at jeg rakk å tenke på at jeg er litt bekymra for hva det kan være med henne.

Men takk for tips :)

Skrevet

Hei igjen Ka-ping!

Det er ikke tenner som kommer da? Legen på 6 ukerskontrollen sjekka om Julie hadde begynt å få tenner, for de kunne viss komme så tidlig sa han. Sikkert innmari sjeldent, men det kan jo være at snuppa di er tidlig ute da..?

Skrevet

Kan det være ørevondt?

Hvis ikke, god bedring til jenta. Det er ikke greit å være mamma alltid nei.

Skrevet

i alle dager... kan det være? Hun eter veldig på hendene sine for tida... hvis det ikke bedrer seg stikker jeg inn til helsestasjonen på mandag.

Skrevet

Lykke til :-)) Håper det ikke varer hele helga...slitsomt, man blir liksom så hjelpesløs når man ikke vet hva det er!

Skrevet

Husk at babyene også har varierende dagsformer:) Det kan hende hun bare hadde en dårlig dag.

Skrevet

Du kan jo dra kjøpe dentinox, er ike skadelig å ta på om det ikke skulle være det!

Skrevet

Håper det går bedre hos dere nå, men få det sjekket om du er i tvil ja. Det kan jo være tenner ja, som vi diskuterte i twilighttråden? Har forresten hatt sånne uroperioder her også, og da blir det skikkelig gærnt når jeg forsøker med puppen. Så kanskje er det som Hanne sier bare dagsformen deres? Det går over hos oss når jeg bare får henne til å sove mange timer, da nuller vi liksom ut, så jeg har innbilt meg at hun kan være overtrøtt/overstimulert. Det er ikke artig når det blir sånn, håper resten av helgen blir fin!

Skrevet

Det kaller jeg krisemaksimering. Hu har vel bare en dårlig dag, som nevt oven. D hjelper vel heller ikke med en mamma som stresser, det merker bebisene fort.

Skrevet

Er det lenge siden hun bæsjet? Kanskje hun har forstoppelse og trenger å få ut noe. Det hender av og til å tulla her er i ulage 2-3 dager, så kommer en full bleieladning, og hun er i perlehumør igjen! Bare et forslag altså..:-)

Skrevet

Det er ikke du som har en dårlig dag, da, anonym?

Skrevet

Kan være absolutt hva som helst - ikke at jeg tror det er noe å bekymre seg for, men dersom du virkelig bekymrer deg, må du jo ringe legen istedenfor DB ;)

Skrevet

Har du skjekket tempen ??

Kan være at barnet er syk og da orker de sjelden noe serlig mat....

sover urolig og gråter masse uansett hva en gjør

Skrevet

Vi sleit en del med søvn og gråting på jenta vår.

Kunne ikke legge henne fra meg.

Fant ut at hun hadde Kiss, og har vært til mauellterapaut med henne og fått behandling, nå går alt mye bedre.

Sovingen går kjempebra:)

Bare et forslag, men det kan jo bare vært dagsformen også.

Har vært en del opp og ned her i gården også.

Lykke til:)

Skrevet

Hei Ka-Ping. Du snakekr om rare greier. Det er som å høre noen beskrive tulla mi. Husker du jeg forklarte deg på msn om hvor rar hun var?? Det var akkurat som du beskriver tulla di da. Etter to-tre dager gikk det over, og det ble snørrete nese og hoste istedet. Kanskje hun brygger på noe og derfor får denne reaksjonen?? Det kan jo være siden det er identisk med min tulles oppførsel??

Skrevet

Så mange som har tatt seg bry med å svare, tusen takk :)

Grunnen til at jeg var litt ekstra nervøs idag er ganske enkelt at jeg selv har vært syk denne uka, med feber, halsbetennelse og tette luftveier... småredd for at Knøttemor kunne ha blitt smitta av noe dritt.

VEL, her er en oppdatering:

Det virker rett og slett som om Knøttemor er så hysterisk når hun er trøtt/overstimulert. Det er litt vanskelig å vite helt NÅR de er blitt trøtte og slitne - det kan være alt fra 15min våkentid til 3 timer som er grensa, varierer fra dag til dag. Men både igår og idag har 3-åringen vært hjemme fra barnehagen, og mini er SVÆRT begeistret for storesøster. Og omvendt :) Dvs de to siste dagene har altså vært stappfulle av stimuli og hodesnuing for Knøttemor. Hun har blekka for kvelden tidigere enn vanlig, og er nok rett og slett utslitt etter to hele dager med storesøsterbeundring :)

til anonym som mente jeg krisemaksimerte: det er vel heller de som har svart som har krisemaksimert. Selv spurte jeg bare etter litt tips og trøst, som så mange andre.

og til den andre anonyme ang, bæsj: hun driter hver dag... og inatt fylte hun bleien til langt ovr bristepunktet - mens hun lå i mi seng og hadde morraskos :P Bæsj overalt, madrass, laken, dyne, nattdrakt, mamma'n... hehehe :)

SuperGunda: klart jeg ringer legen istedet for å spørre på DiB hvis det er alvor! hehe, det er jo rådet JEG bruker å gi andre :)

Marge Simpsons: jepp, sjekka jenta for feber ganske tidlig.

Mayken79: har prøvd å spørre tidligere... hva er kiss egentlig? Virker som alle her inne vet det...

ellie83: god bedring til snuppa di!!! gi meg gjerne oppdatering på msn etterhvert :) Klem

Skrevet

Kan nok stemme Ka-Ping at hun rett og slett er overstimulert og trøtt. Har hatt liknende tilstander her i heimen de nesten hver kveld den siste uka, med det resultatet at jeg har lagt henne for natta tidligere og tidligere....

Ellers så jeg på twilighttråden at både jenta di og flere formelig smatter seg "halvt i hjel" på fingre/hender om dagen- her òg!!!!

Satt nå i kveld og undra over noen merkelige lyder fra etasjen over oss, gubben slår av lyden på tv`n og joda; det er snuppa som smatter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...