Beama Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Når begynner barn å få mareritt? Snuppa mi på snart 13 mnd har alltid vært flink å sove hele natten.. bortsett fra når hun får tenner og har mageknip.. da våkner hun selvsat.. men det er sjelden... og da merker vi at hun har vondt. De siste to ukene våkner hun plutselig og hylgråter midt på natten... er utrøstelig... vi må ta henne ut av soverommet hennes for i det hele tatt å roe henne.... og sitter hun å tviholder seg fast i oss og hikster prøver jeg å ta henne inn på rommet hennes før jeg har roet henne skikkelig begynner hun å hyle igjen.... Men straks hun er skikkelig roet... kan vi gå inn med henne legge henne rett ned og hun sovner... Kan det være mareritt så tidlig? hun virker nemlig livredd...
Nickeguri Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Jeg vet ikke når barn begynner å få mareritt. Men kan det være at hun er mørkredd, eller at det hun drømmer og våkner, og at alt blir mer skummelt fordi det er mørkt på rommet? Ligger hun på et mørkt rom? Jenta mi på 19 mnd har alltid ligget på et helt mørkt rom, men de siste par mnd har hun av og til våknet på natta. Noen få ganger har hun vært utrøstelig. Hvis jeg har roet henne og satt døra litt på gløtt, har det hjulpet. De siste dagene har døra stått på gløtt hele natta. Nå har det vært stille. Vet ikke om det har noen sammenheng, eller om det er tilfeldig. Dette ble litt rotete. Vet ikke om det var så mye til hjelp.....
Beama Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2007 ja.. hun sover på mørkt rom... men vi må helt ut av rommet før hun roer seg.. hjelper ikke bare med lys... Og hvis la døren stå på gløtt eller har på nattlys sovner hun aldri... Og hvis det kommer litt lys inn der på natten så våkner hun kl 04 og tror det er morgen=/ Og hun kan ligge lenge å prate i mørket... så er nok ikke mørket i seg selv hun er redd.. men det kan jo være som du sier at drømmene blir mer skummel når det er mørkt på rommet... Noen andre som vet noe?
winneboo Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har også ei jente som ofte har mareritt på nettene, men slipper billigere unna enn deg da. Som regel setter hun i et skikkelig skrik midt på natta å hyler kanskje 10 sek å så sovner hun igjen. De gangene hun ikke stopper å hyle så går jeg inn til henne å legger henne ned å da sovner hun med engang. Er veldig sjeldent hun vil opp av senge om natta, da er hun som regel så trøtt at hun roer seg bare hun ser meg. Har lest flere steder at det er mye som skjer rundt 1-årsalderen når det gjelder det å greie å samle inntrykk og drømmer osv, så er nok stor sjanse for at hun drømmer ett eller annent ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå