Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Snø til en jente og Ørn til en gutt... Hva synes akkurat du om disse navnene???
selfangerkjerringa Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Tja... ikke noe jeg ville valgt, men... har hørt mange verre også Får forresten litt sånn hippie-hotell-cæsar-assosiasjoner, jfr "Sol og Måne"-tvillingene ps: er det lov å kalle noen Ørn? Trodde det var skjerpet inn på dyrenavn nå...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Veldig spesielle,har aldri hørt dem før.Ikke helt etter min smak.Men snø var litt søtt og da:)
så var vi 4 Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Det passer veldig fint til snøen og ørna, barn burde få ordentlige navn.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Vet ikke om jeg bør svare siden dette nok ikke er det du vil høre, men... Snø er noe vi har om vinteren og ørn er en storfugl. Som navn? Nei, ikke på mitt barn i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Synes det blir too much... Tenker steinerskolen med en gang, og foreldre som kanskje har litt stort behov for å skille seg ut?... Sorry :-/
@nemone Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Litt vel spesielt for min smak. Er mer for vanlige, enkle navn....
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 Ørn er fullt lovlig... 31 stk i Norge som heter Ørn
selfangerkjerringa Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Ja jeg vet at det fins filk som heter Ørn, men jeg tror jeg har lest et sted at reglene er blitt sjerpet inn I DET SISTE. Navneloven har da vel ikke tilbakevirkende kraft heller, det ville blitt for dumt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 Det er ikke tull! Jeg vurderte disse navnene sterkt, og angrer nesten litt i ettertid at jeg ikke brukte dem. I stedet ble det så vanlige navn som det går an.....
selfangerkjerringa Skrevet 3. mars 2007 #12 Skrevet 3. mars 2007 ps: ifølge ssb er det 33stk som har Ørn som eneste fornavn, og 17 som har Ørn som første fornavn
mai mammaen til to Skrevet 3. mars 2007 #14 Skrevet 3. mars 2007 jeg syns det er helt forferdelig om noen kalle barna sine for noe sånt..det samme som lykke osv...
___ Skrevet 3. mars 2007 #15 Skrevet 3. mars 2007 Jeg liker dem faktisk, selv om jeg vanligvis liker veldig tradisjonelle navn.
Solbollatilmamma Skrevet 3. mars 2007 #16 Skrevet 3. mars 2007 Ørn har jeg hørt før, helt greit det.. men dersom noen hadde dukket opp med et søskenpar der barna het Snø og Ørn.. hehe... så hadde jeg automatisk tenkt "sære søringer!" eller at det måtte være folk som har bodd for ALTFOR lenge under nordlyset & mørketid Bare min mening da.
Northernlights Skrevet 3. mars 2007 #18 Skrevet 3. mars 2007 Synes Nordlys og Stjernehimmel, Puma og Revehi er pene navn også. ;o)
Marge Simpsons Skrevet 3. mars 2007 #19 Skrevet 3. mars 2007 Kanskje litt treig med å svare? Synes det var drit tøffe navn jeg! Ville nok hatt det med dobbelt navn, men hadde litt sansen jeg. Er ikke så ille å bli mobbet med ørn eller snøøøø????
Gjest Skrevet 3. mars 2007 #20 Skrevet 3. mars 2007 Jeg synes det var flotte navn jeg men dersom jeg hadde brukt et av dem ville jeg nok "roet ned" på neste barn;) Men nå er jeg en av de som er veldig glad i sjeldne navn. Selv heter jeg Tilla, vesla heter Embla og neste barn skal hete Eira om det blir jente...
Marge Simpsons Skrevet 3. mars 2007 #21 Skrevet 3. mars 2007 "Tilla"! Så pent navn du har! (kan jeg kanskje vurdere det på neste barn om det blir jente?)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #22 Skrevet 3. mars 2007 jobber i steinerskolen og skal love deg at det kryr av små embla'er der for ikke å snakke om ask.....
m vestfold Skrevet 3. mars 2007 #23 Skrevet 3. mars 2007 For meg er ikke dette navn. Jeg ville tenkt meg lenge om før jeg gav barna mine for spesielle navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå