Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 datteren min på snart 2 år har alltid vært veldig flink til å ligge rolig når vi skifter bleie på henne... helt til for en liten stund siden. nå har hun bestemt seg for å være skikkelig vanskelig... hun kan ligge rolig og plutselig når jeg har begynt å vaske litt så gidder hun ikke mere... og da blir det så klart bæsj overalt!!! jeg kjenner det koker inni meg.. men prøver å være rolig for vet at det bare blir verre om jeg blir irritert.. men det blir bare verre og jeg mister rett og slett tålmodigheten.. og siden hun nekter å ligge der tar jeg hun i dusjen og skyller hun der... da vil hun bare bade og blir sur når jeg tar hun ut... hva skal jeg gjøre? datteren min som alltid har vært såå lett å ha med å gjøre.... det er ikke bare under stell.. hun har feks begynt å helle ut glasset sitt meg vann utover bordet...vanskelig å kle på... blitt vanskelig å legge.. osv,, føler jeg blir gal snart.... det er så slitomt og jeg blir ofte irritert på hun og det syns jeg er veldig synd.... håper virkelig noen kan gi meg noen råd... er det bare mitt barn som har blitt vanskelig??
Gjest Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 jeg tror hun bare tester grenser... snart slutter hun med det å finner på noe nytt nå begynner hun å bli så stor at hun kan stå når du skifter bleie? bare et forslag... så på andre ting hun finner på gjelder d å "korrigere" henne å vise at sånt gjør man ikke, og være konsekvent på d...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 ja håper hun slutter snart.. vet ikke om det hjelper at hun står.. for da vil hun sikkert ikke stå rolig.. og er vell vanskelig å få vasket helt rent da? jeg prøver å være konsekvent.. men er ikke lett å ikke bli sint på henne for å tester grenser til de grader ja.. vil jo at vi skal ha det koselig og ikke gi hun så mye negativ oppmerksomhet.. men det er ikke lett når det koker i toppen innimellom.. noen ganger må jeg bare gå for å roe meg ned hvis jeg feks skal kle på ho og ho er helt vrang... da blir hun sist for at jeg går også og kommer etter meg med klærne i hånda;)
Myra Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Vår gutt på 21 mnd er også begynt på denne måten. Er det noe som heter toårs trass? Når det gjelder bleieskift, kan det være en ide å stelle henne på fanget? Ellers får man bare håpe det er en overgang. Vi har hatt opptil flere skikkelige raseriutbrudd i helga og man blir litt frustrert og oppgitt. Men må jo bare tro på at det vil gi seg etterhvert. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 la ungene stå på en krakk foran vasken, og mens du steller får de holde på med vann. Alle unger elsker vann, og for å komme skikkelig til løfter du bare et ben ut til siden slik at du får bort all bæsjen. Når de er så store orker de ikke lenger ligge på ryggen som de små babyene gjør..
JonathanTheamamma Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Åh, det er så godt å høre at andre har det sånn også. Vi har en gutt på 22 mnd som er verdens snilleste, men nå er han begynt å bli skikkelig trassen, og spesielt ovenfor meg.... Jeg har også lett for å bli irritert når han holder på, også får jeg skikkelig dårlig samvittighet etterpå... Kjefter ikke eller noe, men har bare lyst til å skrike..... høyt! Hver gang han blir trassen prøver jeg å forklare han hvorfor vi MÅ gjøre det vi gjør, som f.eks at man må ha på klær når man skal ut, hvis ikke blir man kald (vet ikke om han forstår enda, men det hjelper ihvertfall for min egen del ) Håper det gir seg snart, men dette er vel kanskje bare begynnelsen på ut-testing av foreldrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå