Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 han er bare 13 uke. han hoster mye og veldig tett i nesa. har gått 6 dager og har blitt verre da. vi har vært hos lege 3 ganger og legen sa at det er virus da. uff jeg er så beskymret. noen hadde syk barn under 3 mn?? noen erfaring????
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 dytter denne... min er også 13 uker, snart 14 - og har hostet i sikkert 3 uker i strekk, men nå i det siste er det blitt verre.. Feberen var oppe i 38,6 og da fikk hun paracet (flytende), og har gitt saltvannsnesedråper... Men finnes det noe man kan gi de små? Har lest at man kan gi litt hostesaft - men leger fraråder dette siden hun er så liten.. AKK!
Jerry 82 Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Heisann, min gutt er 8 mnd så vi er ikke helt i samme kategori, men ville bare kommentere det dere skriver om hostesaft. Efedrin skal være effektivt på de små, ifølge legen min har det positiv effekt på 95% av de som får det. Gutten min er uheldigvis blant den siste 5% som ikke tåler den, han fikk kjempevondt i magen og kaster opp, så vi har sluttet med den. Men det kan jo være verdt et forsøk, den er slimløsende og hostedempende, sikkert super på de som tåler den. Lykke til, ikke kjekt å ha syke barn. Vi har akkurat kommet tilbake fra legevakten, er mye sykdom som går, og så lenge det er virus er det ingen medisin for det heller..
nenya Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Hei! Vi fikk også beskjed om at vår baby på 5 uker hadde en virusinfeksjon. Nå, 9 uker senere og etter mye "mas" fra vår side, ble det konstantert kikhoste! Anbefaler å få testet for dette da det er for sent med behandling senere, og dere sparer dere kanskje for mye bekymring og våkenetter..
storesøster og lillebror Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Lillepia vår har hatt tre runder m forkjølelse - hoste og tett nese. Var bra i et par dager i mellom, før hun startet på nytt. Ble nok stadig utsatt for smitte via oss, søskenbarn, andre barn vi omgikk.. Første gang var hun 2 mnd, og vi syntes d var skikkelig fælt. Var til legen to ganger, men bare virus. Legen lyttet på henne og siste gang ble d tatt crp av lillemor og streptokokk-prøve av meg. Min prøve var negativ, så da sjekket de ikke henne. Legen sa at d var verre for oss å høre på hoste enn d var for babyen. Ble anbefalt å heve hodeenden i senga. I tillegg brukte vi salvannsoppløsning og morsmelk i nesa. Har funnet ut at d er lurt å ha vinduet på soverommet så vidt på gløtt slik at d kommer inn friskluft, men viktig at babyen ikke får trekk på seg!!! Håper babyen din blir frisk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå