Gå til innhold

Nattavvenning! Se hit er dere snille!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt legger jeg meg oppe og sambo skal ta første natten m avvenning.

Trenger litt tips fra de som har gjort det samme.

Holder på å lese "Sove hele natten" nå.

Tips og råd tas i mot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si, han er 8 mnd i morgen og spiser 2 ganger om natta, og kan godt ligge å skravle en time her og en time der...

Skrevet

dytter denne jeg. Holder på å klikke i vinkel snart!

Skrevet

Dytter litt for deg jeg...

Hørtes innmari slitsomt ut.

Snuppa her er 7 uker og sover fra 23 til 06 hver natt. Pupper ho omtrent HELE kvelden da, men vannvittig deilig med nattesøvn altså!

Håper du får noen fine tips!

Skrevet

Jeg tok nattavveninning med jr når han var rundt fire måneder gammel. Han sov i vognen, så jeg rugget ham når han var urolig. Det gikk veldig bra!!! Mye bedre enn forventet. I løpet av kort tid ble det færre og færre ganger han skrek om natten (som oftest holdt det med å putte inn smukken), og nå har han sovet sin første hele natt igjennom!!! HURRA!!!

Vet ikke hvordan dette er når de er såpass store. Regner med at det er andre her som har erfaring!

Lykke til!

Skrevet

Jeg tok nattavveninning med jr når han var rundt fire måneder gammel. Han sov i vognen, så jeg rugget ham når han var urolig. Det gikk veldig bra!!! Mye bedre enn forventet. I løpet av kort tid ble det færre og færre ganger han skrek om natten (som oftest holdt det med å putte inn smukken), og nå har han sovet sin første hele natt igjennom!!! HURRA!!!

Vet ikke hvordan dette er når de er såpass store. Regner med at det er andre her som har erfaring!

Lykke til!

Skrevet

Vi snakket en del med helsesøster før vi skulle begynne med nattavvenning (da tassen vår var 6 mnd, nå er hun 8 1/2 mnd), og det viktigste jeg hun sa (syns jeg) var at vi begge to var sikre på at babyen hadde fått nok næring og drikke i løpet av dagen og kvelden, slik at vi ikke begynte å tvile på at det vi gjorde var riktig hvis babyen skulle skrike masse og lenge. Evt kunne vi da ha en flaske med litt vann på i tilfelle vi trodde hun ble tørst av all skrikinga.

Vi endte opp med å utsette avvenningsprosessen, vi prøvde ikke i det hele tatt. Det vi gjorde i stedet var å innføre 165 ml med mme i flaske på sengekanten ved leggetid ca kl 20 og tannpuss på sengekanten etterpå :-) da hun var 7 1/2 mnd. Da sov hun til ca kl 4-5. Da ammet jeg og la henne tilbake i sengen sin. Etter hvert sov hun til 5-6 og nå sover hun til 7 og får flaske da og sover videre etterpå. Jeg har sluttet å amme fullstendig fordi hun ble parallelt med dette uinteressert i pupp (måtte pumpe en del, da...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...