Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har en jente på 5mnd. Hun har i ca en uke nå hatt masse utslett i ansiktet. Masse røde prikker. Det ser ikke tørt ut,likner mer på små kviser liksom. Det virker heller ikke som det klør. Det jeg har begynt å legge merke til, er at de blir nesten borte når vi er ute og hun blir litt kald i kinnene! Når vi kommer inn,så kommer de sakte men sikkert tilbake. Når hun anstrenger seg ved lek eller amming, så kommer de veldig sterkt tilbake. Har prøvd å finne info på internett - og da er det nærmeste jeg finner enten varmeutslett eller atopisk eksem. Det stemmer liksom ikke helt med noen av delene, men det er jo sikkert noe sånt. Jeg har nok kledd litt for mye på henne en stund nå,så jeg "håper" at det bare er varmeutslett. Men det jeg lurer på her er:

1:Er det noen av dere som har erfaringer med varmeutslett?? Er det sånn at hvis det er det, så skulle det forsvunnet med en gang når jeg begynte å kle på henne litt mindre/kutte ut ull osv, eller henger det i en stund?

2:Er det sånn at atopisk eksem ALLTID klør? (Da kan jeg nemlig utelukke det, for det virker ikke som om hun klør noe) Og er det sånn at det blir bedre når man er ute i kald luft?

Håper på mange svar

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forsvinner etter en liten stund når du har kledd av henne om det er varmeutslett. Atopisk eksem blir ikke bedre i kulda..Mystiske greier. Har ikke noen smarte forslag til hva det kan være, desverre..

Skrevet

hm.. Har du det veldig varnt inne da? Og har på ho mye klær inne?Siden det går vekk når dere går ut høres det nesten ut som varmeutslett.

Skrevet

Hei igjen.

Vi har nok hatt det litt varmt inne,ja. Vi "sliter" med å få temperaturen under 23grader inne. Men på soverommet er det kaldere - der er det 15- 16 grader som regel. Da er hun ganske fin når hun våkner, men så fort hun da kommer til puppen og blir varm og anstrenger seg litt ved spisinga så kommer det tilbake for fullt.. Ser ut som masse små kviser egentlig. Har prlvd å smøre med litt kremer, men da ser det nesten ut som det blir værre. Hun har liksom mer fet enn tørr hud hvis du skjønner..

Skrevet

Da burde du prøve å få det litt kjøligere, eller kle av ho litt. Holder jo med en body og strøpebukse eller bukse. Hvis ikke det gir seg ville jeg ringt helsestasjon, evt legen og spurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...