vi blir 4 :o) Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 lillegutt har nå hatt diare i 5 døgn, og stumpen er sår.. han ligger mye til lufting, men jeg lurte på om jeg kan ta på litt hydrokortison? noen som vet? han har fått det av legen til bruk i kinnene tidligere..
tante grusom master of law Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Tror kortison bør brukes med forsiktighet, da man kan bli resistent mot det. Da vil det ikke fungere når man virkelig trenger det. Tror man bare skal bruke det som legen har sagt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Hydrokortison hjelper bare på eksem, så tviler på at det gir noe effekt. Er ikke sikker på om det skader å prøve.. Men har du prøvd potetmel eller zinksalve?
vi blir 4 :o) Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2007 jeg har prøvd zinksalve, potetmel, inotyol salve, lufting, olje.. noen andre tips? legen mente det bare måtte gå over ettersom formen hans er upåvirket.. men jeg synes jo 5 dager med 10-15 bleieskift er ganske mye.. noen tips til å stoppe diarene da?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 Skal ikke bruke hydrokortison om det ikke er tsrengt nødvendig. Den gjør huden tynnere og tar bort pigmenter etterhvert. Som anonym over sa,zinksalve eller hm hva het den igjen....løper å ser...Vitapan er veldig god!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 Når var du til legen sist da? Hvor gammel er han? Var ganske lenge det da..
selfangerkjerringa Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 Har du prøvd å skifte bleiemerke? Kan være han tåler et annet merke bedre... ps: håper diareen går over snart! Trasig når de små er syke :/
vi blir 4 :o) Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2007 lillegutt er snart 6 mnd.. og går nå på 6 dagen.. må ringe legen i morgen, men tror ikke det er noe man kan gi for å stoppe dette.. var i kontakt med hs dag 4, men hun sa så lenge lillegutt ikke er påvirket av diareen var den ikke nødvendig å ta han med til legen.. men nå synes jeg det drøyer lenge!
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Mener jeg har lest et sted at kortison ikke skal brukes på bleie utslett (er kanskje ikke det gutten din har), tror jeg ville rådført meg med legen først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå