Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Har nå gådd opp akkurat 300 gr de siste 4 ukene..Er det normalt..? Har ikke spist mere enn det jeg pleier..Sambo kaller meg sunnhetsfanatiker, så han skjønner det ikke.. Ungen veier jo bare enn 400 gr nå.. *lure* Er 20 uker. Flere?
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Tror ikke du skal bekymre deg, jeg har gåttopp mye mere enn det.... men det er viktig å huske på at det er mer enn bare selve fosteret som vokser og gjør at vekten endres... brystene f.eks, fostervann, morkake, vann i kroppen, mere blod i kroppen enn vanlig......
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Ok, men jeg føler at kroppen forfaller... Er sikkert bare meg..
~Maja Mor~ Skrevet 3. mars 2007 #4 Skrevet 3. mars 2007 Ehhh.... Teller du gram?? Tror nok ikke at du bare er sunnhetsfanatiker men kanskje også litt fiksert på vekta? Se rundt deg på alle her som snakker om hvor mye man legger på seg, har ikke sett noen som snakker om gram hehe, her er det kg det er snakk om. Jeg er ca 18 uker og har lagt på meg 4 kg og er frmdeles slank. Jeg klarer ikke bry med så mye om den vekta. Jeg veier meg aldri ellers, men nå må jeg. Du vet vel at du naturligvis ikke skal samenligne din vektøkning med babyens??!!! Du ser vel hvorfor? Håper du klarer å få i deg nok næring og ikke blir besatt på vekten, nok av tilfeller av slike som er livredd for å gå opp i vekt. Jeg har som sagt gått opp 4 kg og tar det helt med ro!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #5 Skrevet 3. mars 2007 HI her.. Jeg har hatt det som vane å veid meg hver lørdag i flere år.. (Har kosedag på lørdag og søn.) Er ikke ute etter å blir kritisert pga det..Det var bere ett spørsmål..Jeg henger meg opp i alt som har med forandring å gjøre..Selv de positive:)
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 3. mars 2007 #6 Skrevet 3. mars 2007 jeg er i uke 32.. lagt på meg bare 5 kilo.... det er jo lite i min uke.... i uke 20 hadde jeg ikke gått opp noe enda.... alt er normalt i et svangerskap. alle er forsjellige.. jeg har heller gått ned litt i meg selv. så er bare magen som vokser..
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 3. mars 2007 #7 Skrevet 3. mars 2007 uff, jeg veide meg i morges.. har gått opp 5 kg og er ikke kommet lengre enn uke 14... det er ikke farlig å være opptatt av vekta si i det hele tatt, men som min mor sier til meg: " du kan ikke klare å glede deg over dette i det hele tatt du hvis ikke du lar være å bekymre deg for hvor mye du har gått opp i vekt hver dag..." Det går av igjen etterpå... hvis du ikke legger på deg mer enn det hver mnd, så veier du gjerne enda mindre enn ved utg.punktet dagen etter ungen er kommet ut!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #8 Skrevet 3. mars 2007 Hi her. Enig i det som blir sagt..Noen er opptatt av vekta..Andre ikke.. Alle er forskjellige..Sist gang gikk jeg opp 18 kg..Ble 78 kg. Og innen 3 mnd etter var jeg nede på 56. Startvekta var 60. Så det går nok bra, er ikke det..Men har bestandig lyst å se slank ut med bare en badeball foran;o)
fox`y Skrevet 3. mars 2007 #9 Skrevet 3. mars 2007 jeg å ønsket så indelig å være slank å bare ha en badeball forran.men d kunne jeg bare glemme vistnokk..nå sjer jeg ut som en bovlingkule,har lagt på meg MYE å d er overalt ikke bare på magen... skremmende syns jeg..gikk ned ganske fort med 1 mann å håper å gjøre d denne gangen oxo.. men håper virkelig jeg ikke eser så mye mer ut enn magen nå for d er skikkelig ubehagelig... får liksom ikke til å kose seg å føle seg tiltrekkende heller når mann sjer dvass og sliten ut.. Lykke til i svangerskapet,tror ikke du trenger å bekymre deg over at du har lagt på deg 300 g..kos deg=O)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #10 Skrevet 3. mars 2007 Hva er det for noe da. det kan være at du hadde tisset før du veide deg sist og ikke nå. Jeg hat gått opp en kilo i uka de siste 3 ukene. Da kan man jo si at man begynner å merke det. Jeg syntes det er altfor mye fokus på vekta. Det er jo normalt at man skal gå opp over 10 kilo, for det er jo det som er snittet, og så lenge du spiser sunt og har det bra med deg selv, så syntes jeg ikke du skal tenke så mye på vekta. Jeg har bestemt meg for å bare veie meg hos jordmor eller lege og ikke hjemme for da blir det til at jeg veier meg mye oftere. Jeg er 28 uker nå, bare noen dager til 3.trimester, så det skal bli spennende å se hvor mye jeg fortsetter å gå opp, eller om det stopper litt nå. Men stresser ikke.
svarte Skrevet 3. mars 2007 #11 Skrevet 3. mars 2007 ingen grunn til bekymring:) 300 gram er jo latterlig lite:):) jeg er nå i uke 24 og har gått opp 6 kg:) Det er veldig inviduellt fra person til person, men 300 gram er jo ikke en pakke kjøttdeig engang:):)
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 3. mars 2007 #12 Skrevet 3. mars 2007 unnskyld...men dette var det mest patetiske jeg har sett her inne på lenge! gått opp 300 gram? Du kan umulig vite om du har gått opp 300 gram? det spørs jo helt om du drakk et glas melk før du gikk på vekta eller om tarmen eller blæra har like stort innhold som førrige gang du veide deg. Nei,en kilo til eller fra ser jeg ikke på som noen vektforandring, men jeg synes det er merkelig å henge seg opp i gram når man er gravid? Jeg gikk kun opp 7 kilo i sist svangerskap, horav alt var borte dagen etter fødsel. selvfølgelig så var det helt greit, men jeg følte litt på at gutten min godt kunne vært litt rundere hvis jeg bare hadde klart å spise bedre. (veidie 3200 og var 51 cm) Jeg har til nå gått opp 8 kilo og er veldig glad for vært gram. Så lenge man holder seg på under 15 kilo i total vektoppgang tror jeg kun det kan kalles et sundt svangersakp?
Sally&Tiny Skrevet 3. mars 2007 #13 Skrevet 3. mars 2007 Synes det er alarmerende og trist at kvinner tilogmed som gravide henger seg slik til de grader opp i hvordan de ser ut og hvor mye de veier. Er skremt (og en anelse lei av) av denne sammenlikningen av kilo man er, var og har gått opp. Greit nok å være sunn og passe vekta litt, men det får være måte på..
MillaMia Skrevet 3. mars 2007 #14 Skrevet 3. mars 2007 Jeg synes heller ikke du skal tenke så mye på hvor mye du legger på deg, så lenge du ikke ligger an til å legge på deg 30 kg totalt. Her er det jo også viktig å tenke på hvor mye du veide før du ble gravid. Var du overvektig (BMI på 30 eller mer) er det ikke uvanlig å legge på seg så lite som du, heller ikke skadelig. Men- er man normalvektig kan det være direkte skadelig å legge veldig lite på seg. Jeg lover deg- uansett hvor mye du legger på deg så er det av deg igjen etter noen måneder, ihvertfall når man er "sunnhetsfanatiker" som du. Bare ikke la det gå ut over babyen! Jeg er en såkalt sunnhetsfanatiker til vanlig selv, men når jeg er gravid spiser jeg det jeg må pluss litt til. Jeg har lagt på meg mye hver gang, mye fordi jeg i utgangspunktet hadde en lav kroppsvekt, men det har gått av fort begge gangene. Det er viktig å trene i svangerskapet, da er det myyye lettere å gå ned alt ammefettet etterpå. Da kan man jo begynne å trene som før allerede 6 uker etter fødsel! Hvis man har vært inaktiv hele svangerskapet er jo formen på bånn, og man må starte på nytt når man skal trene igjen. Ta tar det lengre tid! Lykke til!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 3. mars 2007 #15 Skrevet 3. mars 2007 Når jeg var i uke 20 hadde jeg ikke lagt på meg noe... Kontroll i uke 24 da hadde jeg lagt på meg 5 kg.. Slike ting går i rykk og napp... Helt normalt...!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #16 Skrevet 3. mars 2007 HI Her... Tror noen misforstod..Jeg har gådd opp 300 gr hver uke i 4 uker..Dvs: 1,2 kg totalt+ de 4 kg fra før:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå