Det lille klubbhuset på Haugen Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Er det noen som vet om en kan gjøre noe for å få vekk en muskelknute? Har en godt plassert ved utgangen for babyen, fikk jeg vite på UL. Skal derfor tilbake på ny undersøkelse om noen uker.. Vil ha den bort, slik at den ikke kommer i veien for en normal fødsel...
Filosofia m/supersprett Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Tror desverre uten at jeg vet at det er lite å få gjort med knuten så lenge du er gravid. har en selv, men ikke i veien for babyen. Min lege sier at den kan vokse under svangerskapet, men den kan også være stabil. Noen ganger kan de forsvinne etter fødselen. Hos noen kvinner kan det være aktuellt å operere bort knuten/knutene dog ikke under graviditet. Desverrre kan det se ut som de har en tendens til å vokse ut igjen. Det er ubehagelig og i noen tilfeller smertefullt med muskelknuter, men heldigvis ikke farlig. Tror det ikke er så mye å få gjort med knuten så lenge du er gravid, men vet ikke helt sikkert. Hvis du googler litt så finner du endel info om dette. Bare å skrive inn muskelknuter...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #3 Skrevet 3. mars 2007 Jeg har hatt en diger muskelknute på livmoren, som gjorde at jeg ikke kunne bli gravid, og om jeg hadde blitt det ville den vært så stor at den ville forhindret en vanlig graviditet, og ville endt med abort. Jeg valgte derfor å operere den bort for et par år siden. Jeg har en liten en nå også, men den ligger helt fint til, så den stenger ikke for noenting, men blir fulgt nøye opp av gynekolog i tilfelle galopperende vekst. Du vil få mer infor hos gynekolog (krev å komme til en dersom det er noen andre du skal til, de har god kunnskap om dette), men å fjerne den under graviditeten er høyst sannsynlig umulig, og det kan ende med KS. Men be om god oppfølging, god informasjon, jeg har en super gynekolog som forteller alt, og her ser det ut til å gå bra foreløpig:) De aller fleste kvinner opplever å få muskelknuter før eller senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå