Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes folk tar seg rett til å spørre om mye snodig når noen er gravide eller har fått barn. De spør om personlige ting som det ikke hadde vært greit å spørre "vanlige" mennesker om. Mange ganger har jeg fått spørsmålet "Har du nok melk da?" av ganske ukjente personer. Jeg har ikke nok melk og synes det er litt sårt. Da er det ikke så moro å stå der å skulle forklare at "Nei, han må få litt erstatning i tillegg".

Her om dagen var jeg og sambo i butikkn og kjøpte noe barneklær. I kassen sto ei dame som trente på samme sted som han før. "Ja, var babyen planlagt da?", spurte hun! Hva? Heldigvis så var den det. Tenk om den ikke hadde vært det da?

Har dere fått noen rare spørsmål? Hva synes dere om det? Er det greit å spørre gravide/nybakte mødre om alt? Jeg føler at kroppen min har blitt allemannseie, jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt kjipt å hele tiden måtte forsvare at man må gi mme i tillegg, men jeg har bestemt meg for å ikke bry meg. Jeg vet hva som er best for min baby, nemlig at hun blir mett:)

Skrevet

Jeg har også opplevd det at alle, spesielt litt eldre damer, absolutt må spørre meg om jeg har nok melk. Har heldigvis aldri hatt noe problem med det, men syns likevel det er veldig rart å måtte svare på det hele tiden!

Skrevet

Svigemor tok bilde av meg når jeg ammet, og også inne på stellebordet uten å spørre først. Blir også hele tiden spurt om jeg har nok melk. Har også blitt spurt om alt har grodd bra der nede...

Skrevet

Det er det verste jeg har hørt!! Man spør jo ikke om barn er planlagte!

Jeg ble veldig overrasket over hvor mange som er interesserte i unyttige ting. Hadde trodd at en hel del andre spørsmål ville være viktigere enn

- ammer du? (det er mange som spør om det)

- ammer du ennå? (hvordan det liksom?)

- får du til ammingen (heldigvis ja etterhvert, men i begynnelsen ville jeg bare gråte når jeg ble spurt)

- har du nok melk (hver dag i to uker til jeg fikk nok, og så på nytt igjen etter en stund)

- åja, gir du flaske?!?!?! (før jeg fikk nok melk, av en jeg bare har hilst på, og aldri snakket med før)

- revnet du mye under fødselen? (hvorfor I ALLE DAGER vil du vite det?)

Og apropos allemannseie; jeg hatet at enhver halvfremmed skulle ta på magen min, hva skulle det være godt for liksom.

Forstår at en del av dette er i god mening, men man burde tenke litt. Håper jeg aldri glemmer hvordan det var, og stiller folk sånne håpløse spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...