Gå til innhold

Dere som gir MME, ang tilberedning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager dere et og et måltid i gangen eller lager dere ferdig flere og avkjøler i kjøleskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lager et par flasker slik at jeg har de klar.. vannet må jo avkjøles før innblanding av pulver..

Skrevet

Lager ferdig 3 flasker på morgenen (bruker collet, der kan du gjøre det), vannet skal bare stå noen minutter og avkjøle seg! Så lager jeg 2 på kveld for å ha om natta :-)

Skrevet

Jg har ferdig kokt vann stående i kjøleskapet,så lager nytt til hvert måltid.

Skrevet

Jeg delammer, dermed blir det til at jeg lager ei og ei flaske. Det hender at hun sier seg fornøyd med pupp, men om hun ikke gjør det så har hun fått i seg nok mm til at hun klarer å vente til flaska er klar.

Skrevet

Her koker vi opp vann som vi har i kjøleskapet, og når det er matingstid koker vi opp vann, blander med det kalde vannet fra kjøleskapet og putter i pulver, vips -ferdig (også slipper vi vente vinter og votter på at det skal bli riktig temperatur) :)

Skrevet

Koker vann på forhånd og lar flasken stå i flaskevarmer med bare kokt vann i. Da er det riktig temperert og bare til å ha pulver i når knerten er sulten:-)

Skrevet

Er såå glad vi har induksjonsovn jeg :-) Holder på bli gal når koke vann hs noen med "vanlig" ovn! Går fortere enn vannkoker :-)

Skrevet

Slik gjør jeg det: Koker vann på vannkoker som jeg tømmer på 3-5 flasker, alt ettersom. Kokt vann er visstnok holdbart i 24 timer i kjøleskap. Lar flaskene avkjøle seg litt før jeg setter de i kjøleskapet. Når knerten skal ha mat så varmer jeg opp 30-40 sek i mikroen, så tar jeg i pulver og rister godt. Da blir det ferskt der og da, samtidig som det går fort.

Alternativt kan du ha kaldt kokt vann på flaske i kjøleskap og koke og blande ut der og da, men da må du eksperimentere litt for å vite blandingsforholdet.

Det skal ikke være "farlig" å lage melka ferdig å sette kjølig, men jeg syns den metoden er så kjekk for å få melk jeg vet er fersk, uten pes. Hvis ikke det er farlig å varme vannet i mikro også da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...