Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi har de siste dagene fått noen plutselig gråteannfall. Jeg tror det kan være luftsmerter (selv om hun ikke har vært så veldig plaget med dette tidligere, hun er 8 uker) og har gått til annskaffelse av Minifom.

Dere som bruker det: Det står at det skal tas før hvert måltid. Hva om hun spiser litt, og så vil ha mere etter en halvtime?? Det er ikke uvanlig at hun spiser bare litt, og så spiser på nytt igjen en halvtime etter før hun sier seg mett. Bruker jeg dråpene før begge gangene da?? Og hva om vi tror hun vil ha mat og gir henne dråpene, men så vil hun ikke ha mere enn en liten sup alikavell???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte om dette da han var liten, kan gi før første måltid, men om det bare går 30 min til este så skulle man vente til det etter det igjen! Men vet ikke! :-)

Skrevet

Jeg gir kun på hovedmåltid, og ikke "påtårer". Virker som det har knall-effekt hos oss uansett :)

Skrevet

Da vi brukte minifom, fikk de det til "hovedmåltidene", altså ca. hver tredje time. For at minifommen skal fungere, må det være i tarmsystemet hele tiden, derfor må det inntas såpass jevnlig.

Så jeg tror nok ikke du behøver å bruke det hver eneste gang hun spiser. Og om hun ikke vil ha mat, så er det nok ingen krise det heller.

Skrevet

Bare til info om minifom- det har nylig blitt kjent at det inneholder hormonendrende stoffer som er faktisk forbudt i matvarer. I tillegg har det ikke blitt påvist at minifom faktisk har en virkning på luft/kolikk. Har du prøvd å drikke fennikelte, evt. gi babyen et par teskjeer fennikelte? Det kan hjelpe og er litt mindre skummelt.

Skrevet

Har lest artikkelen.

Skrevet

Har lest artikkeln ja, men jeg må innrømme at jeg ikke ble så veldig redd av den. Det står jo ikke at det er skadelig, det står at de ikke kan garantere at det ikke er skadelig. Og minifom tar jo ikke opp i kroppen, så da kan det vel ikke være så ille??

Skrevet

Noe kommer inn i kroppen. Du har rett, det er ikke sånn kjempe ille så hvis du merker god effekt med minifom så er det jo bare å fortsette. Jeg merket liten effekt og siden det heller ikke har blitt påvist at den har en innvirking så valgte jeg å prøve andre ting. Jeg kan legge til at hormonforstyrrende ingredienser bør man være ekstra forsiktig med hvis man har gutt.

Skrevet

jeg tror man skal ha i seg store doser for å ha noen hormonell påvirkning.... minifom tas ikke opp i kroppen.

Vi har hatt god virkning på begge våre barn og på siste mann ga vi til måltider på ettermiddag og kveld bare, ikke natt og morgen, for det var om ettermiddag og kveld han hadde luftsmerter. Du trenger ikke gi hver halvtime nei, men prøv deg fram. Vi kunne ikke vært foruten Minfom, spesielt på første mann. Jeg drakk en stund også ammete og ga minsten det om han hadde veldige plager.

Skrevet

da kn faktisk gi babyen tynn fenikkel eller kamille te også.. særlig kamille.. kok opp vann og dra teposeb gjennom vannet.. skal være veldig tynn så ikke la det trekke---- avkjøl og gi babyen:=)

det funka her i hvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...