Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Hva skal jeg gjøre når faren vil ha samvær med dattera si så ofte som mulig, men kun hjemme hos meg? Han føler seg ikke trygg på å være alene med henne.... han har vært hjemme hos meg annenhver helg siden hu ble født og det er nå 2,5år siden............ begynner bli lei av å betale mat for han og ha han sovende her annenhver helg. Vi er ikke spes gode venner heller, jeg har egentlig et 'ikke' forhold til han... han kommer hit og leker med ungen, that's it, liX... skifte bleie, gi mat det gjør han av og til... kjøpe bleier, mat, våtservietter, sko, vinterklær, you name it, det gjør han ikke. Betale eller spleise på mat når han er her, det gjør han hvertfall ikke. Har pratet med han nå og sagt at dette vil jeg ikke mer. Jeg vil at han skal finne fram ballene sine om han har og se å ta ansvar for ungen sin og han sier han vil, men det blir med det. Må jeg finne meg i dette? Hva gjør man når det ikke funker å prate med han? Jeg vil jo at dattera mi skal ha et bra forhold til han, men... Jeg forteller han alltid når ungen har gjort noe gøy eller hva som helst, forteller han også alltid når hu er syk og er hos legen og slike ting, men virker ikke som han bryr seg, for han ringer meg alltid og forteller om seg selv og spør _aldri_ om ungen!? Selv når jeg forteller om henne.. jeg blir helt tussete. Når jeg spør får jeg aldri noe ordentlig svar heller. Nei dere.... mora hans kjenner ikke dattera mi så godt enda, hu ser'a en gang i mnd, men hu sitter bare å drikker kaffe og prater, leker aldri med ungen. Hu er litt redd for å gjøre noe galt eller noe... vet dere hva faren sa hu sku gjøre for å bli kjent med sitt barnebarn????? Legge seg flat på gulvet og se på henne. Han sa det var eneste måten å bli kjent med henne på... Er han på bærtur eller er dette vanlig? Nei, dette ble langt og sånt... er bare litt oppgitt og sliten. Slitsomt å måtte være blid og glad og hyggelig selvom man ikke har lyst annenhver helg... :-(
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Uff, høres ikke ut som en morsom situasjon. Jeg hadde aldri hatt barnefaren i hus over natta for at han skulle ha samvær, skulle han hatt det over natta hadde han fått tatt ungen med seg. Han får jo også da fradag på bidraget som han ikke skulle hatt siden han ikke betaler det det koster å ha barnet den helga/natta. Jeg ville tatt meg en tur på familievernkontoret på mekling og fått satt opp en samværsavtale, du har samarbeidet mer enn nok leeeenge siden du har han i hus og før på han i tillegg (!!!) når han skal ha samvær.
mann&pappa Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Enig med Ellen jeg også! Virker som han bruker hjelpeløsheten sin til å holde kontakten med deg, og ikke barnet. Hvis du forsetter sånn, for du deg aldri et eget fullverdig liv. Du har rett han er på bærtur!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Å, så deilig at noen er enig med meg da :-) Jeg får nok prate med noen ja, for denne fyren går meg på nervene. Men, jeg vil jo at han skal ha ungen hjemme hos seg, men sånn han er nå, så vil jeg ikke. For han er ikke skikket til å ta vare på en unge... tror ikke det ville hjulpet heller med bare og levert ungen hjemme hos han og reist, hu kjenner han ikke egentlig og han hadde ikke taklet det. Dessuten så har han ikke noe egnet sted for henne å sove. Det er så mye drit. Men det må han jo ordne selv. Jeg var hjemme hos han igår og sa han kunne komme hit idag, hadde ikke mulighet til overnatting denne helga, da ble han fornærmet!?! Skal snakke med han når han kommer idag og se hva han sier jeg. Nå gidder jeg ikke mer tull med han... huff, jaja...
-Amelie- Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Er enig i at det ikke høres noe kjekt ut... Men angående farmoren til jenta din, så er det jo litt annerledes. Ville ikke vært så hard mot henne, det kan jo hende hun synes situasjonen er litt vanskelig selv:) Håper det ordner seg, i alle fall!
Ella28 Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Det kan hende han har arvet den hjelpesløse væremåten overfor barn fra moren sin? Du burde kontakte familievernkontoret og få hjelp til å banke litt vett inn i hodet hans,du skal IKKE måtte finne deg i å ha han hjemme i huset ditt i det hele tatt. Og ihvertfall ikke betale for han! Fy og fy!
winneboo Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Virker som om han er lat. Å at han utnytter situasjonen til å se dattera si men han slipper å gjøre noen anstrengelser. Nei si at han får ta henne med seg å greie seg på egen hånd. Nå har han jo hatt fast samvær i 2,5år så ungen kjenner han godt nok til å ta henne med seg. Så jeg hadde sagt at nå får du ta med deg henne når du vil ha samvær, å vis han ikke vil det så er det synd for han, for du gidder nemlig ikke å ha han boenes der annenhver helg. Du må være ganske sterk som faktisk takler å ha han der annenhver helg nå 2,5år etter fødselen. Hva gjør du når du får en kjæreste f.eks? Litt privatliv fortjener du.
Singelmamma og banden Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 For å være ærlig tror jeg kanskje han fremdeles er mer interessert i deg enn i ungen, men ærlig talt, han kan sove hjemme hos seg selv når ungen har lagt seg om kvelden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå