Gå til innhold

Barn og alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at barn skal slippe å være sammen med fulle voksne. Har ingenting i mot at foreldre eller andre voksne tar seg en øl eller to, men liker ikke fyll..

Så er "problemet": min "stesvigerfar" er veldig glad i alkohol. I mine øyne har han et helt unaturlig forhold til det. Han kan altså ikke ta en eller to øl, han må drikke seg full. Og han drikker gjerne når han har fri - da er det nemlig lov.. Jeg vet at andre også reagerer på det, men ingen som sier noe.

Nå skal vi tilbringe en god del tid sammen med han og resten av familien og jeg er redd for at det blir en del øl. Hvordan i alle dager skal jeg forholde meg til det? Jeg vil ikke at han skal ha noe med barnet mitt å gjøre når han er full..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så si det. Jeg har gjort det klinkende klart at hvis de vil være i nærheten av Martin får de røyke ut og ikke noe fyll. Nå vil jeg jo si meg enig i at han har et unaturlig forhold til alkohol hvis han drikker seg full mens ungen er våken...

Skrevet

Hadde det vært meg og min familie dette dreide seg om hadde jeg gjort som følger; jeg og mannen min har samme oppfatning om dette, så han hadde tatt en prat med faren sin. Skjerpet han seg ikke mens vi var der hadde jeg bare tatt med ungen hjem igjen. Jeg tenker først på barnet, så på andre i slike situasjoner....! Så kan man jo spørre seg om han evt har et alkoholproblem om han ikke klarer å la være om han vet barnebarnet da vil reise hjem igjen. Har han det hadde jeg gjort alt for å hjelpe til så han fikk proff oppfølging!

Skrevet

Jeg er litt redd for å si det.. I den familien så sier man ikke ifra hvis du skjønner.. Man sitter heller med et falskt smil og later som om man synes det er morsomt.. Og jeg vet jeg blir sett på som "vanskelig" fra før av pga av ting jeg har sagt i fra om..

En annen ting er at han pleier å gjemme alkohol, f.eks i garasjen. Da kan han drikke der uten at noen vet det og er allerede full og bryr seg ikke når det blir oppdaget..

Skrevet

Oi, oi, oi, men da har han et alkoholproblem og må hjelpes til behandling!

Skrevet

I mine øyne har han et problem. Desverre så er det for de andre normalt å ha det sånn der i huset. Det er ikke snakk om at han drikker hver dag til vanlig og da syns de det er like greit å overse det. De har selv barn som bor hjemme og da skjønner ikke jeg hvordan de skal forstå at jeg vil at mitt barn skal skjermes..

Pappaen til babyen min vet hva jeg mener - men jeg tror ikke han tør si ifra han heller..

Jeg får vel prøve å si min mening uten å være så direkte.. Det er ikke lett dette her. Kjenner at det ødelegger ferien før den har begynt fordi jeg går rundt og bekymrer meg for om han kommer til å drikke. Kan bare tenke meg hvordan det må være for hans egne barn som bare er barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...