Gå til innhold

Ett dumt spm..men håper på svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker man at det lekker fostervann???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blank tynn væske renner ut fra underlivet

Skrevet

det er strengt tatt det jeg føler, men legen sa alt var fint....det går heller ikke alltid ann å se på urinprøve sa legen...

Skrevet

utfloden kan bli veldig tynn når man er gravid pga hormoner er det noen som skriver her.. Får satse på at d er det :-) Ta d litt rolig!

Skrevet

jeg ringte legen min og lurte på det samme;

han sa;

ta det helt med ro, ta deg gjerne en dag fri, der du slapper av mest mulig. Mange får utflod som ligner vann i løpet av svangerskapet, så du bør se an mengden, og om det er noen endring i løpet av det neste døgnet når du får stresset litt ned.

Om det er fostervann kan lett avgjøres ved en test, ta med truseinnlegg og/eller urinprøve etter du har tatt det med ro en stund. Dersom du opplever sterk økning i lekkasje bør du komme rett ned på undersøkelse.

Lone her inne på 2.tri som har hatt mye lekasjer sier at fostervann luker "vammel" og at du kan kjenne det igjen på lukte etterhvert.

Håper dette hjalp noe:)

Lykke til, krysser alt for at det ikke er noen hull eller revner, kun hormoner! :)

Skrevet

Hei

Ja, som Vintersolkrembolla sier så kjenner du fort igjen lukten. Den er annerledes enn urin og utflod. Lukten er svak og ikke vond. Konsistensen er som vann, gjerne noe gul/blank. Ville fått unfdersøkelse om jeg var deg. Lekkasje er ikke noe en skal tro er ufarlig. Er det lekkasje er det fare for infeksjoner. Og dette er ikke bra. Kom deg til legen og bli undersøkt, hvis du tror det er fostervann. Vil bare informere deg om at de ikke gjør noe spesielt med lekkasjen din før du er 24+0. Da blir du kanskje innlagt hvis det er lite fostervann. Men før den tid blir du bedt om å ta det med ro hjemme. Be om en UL for å sjekke fostervannivået om du lekker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...