Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen og fått sykemelding fra jobb for en periode. Har vært deprimert de siste dagene, tror det kommer av stress og at jeg har for mye å gjøre. Legen mener jeg må ta det mer med ro, ta bedre vare på meg selv og at jeg trenger litt fri til å slappe av... Merker at jeg ikke takler stress og når det blir for mange ting å forholde seg til på en gang... har grått de siste dagene, for alt og ingenting.... vet egentlig ikke helt hvorfor, bare følt meg veldig trist. Legen mener hormonene nok spiller inn i tillegg. Håper dette skal gå fort over. Litt redd for om jeg er mer disponert for fødselsdepresjon når jeg er deprimert nå. Vil ikke at en depresjon skal ødelegge den fine tiden som venter :(

Heldigvis fikk jeg høre hjerelyden til mitt lille nurk, som hadde det helt fint, en liten trøst det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Godt å høre at du har en ok legen som ihvertfall sykemelder seg slik at du får samle deg litt og hvile.

Men du må huske på at vi nå er proppfull av hormoner og følelsenen vil løpe helt løpsk innimellom og det er helt normalt. Vi er alle forskjellige og vil føle forskjellig, men vi vil alle føle litt mer enn normalt uansett.

Jeg kan ikke si at du ikke vil få en depresjon etter fødselen, men jeg tror det blir feil å legge det at du nå føler deg nede til grunn for en depresjon videre/etter fødselen.

Jeg føler også mye og jeg både høyt og lavt i tider og utider og det er jo slitsomt i lengden.

Ikke bruk energi på hva som kan komme til å skje senere i livet pga situasjonen din idag - det kan ingen av oss vite og godt er det:)

Hør på legen din og ha tro på at det er hormonene som trekker i deg. Slapp av og ta vare på deg selv, så blir du nok en glad og gravid jente igjen:)

Lykke til videre!:)

Skrevet

Dette med å gråte mye når du er gravid er jo som vi alle vet veldig normalt.

Deprisjon er ikke nødvendigvis knyttet til det å gråte mye. Jeg er til tider plaget med følelsen av tomhet...det er en VOND følelse som kommer og går der jeg verken klarer og le eller gråte, være sint eller trist. Dette er en følelse som kan dukke opp når jeg er så lykkelig så jeg nesten sprekker..veldig frustrerende!!

Ikke vær bekymret! Du har kanskje bare mye hormoner om dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...