Gå til innhold

Gærne ekser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som de fleste mødrene til deres stebarne er ustabile drittkjerringer som omtrent burde vært lagt inn på psykiatrisk... Er ikke det litt usannsynlig? Kan det ikke hende det er dere som har problemer med å forholde dere til disse kvinnene som deres menns x-er?? Bare spør... Hvis alle disse damene er så dårlige mødre er jeg litt bekymret for framtida her i verden... Selvfølgelig finnes det noen som aldri skulle hatt barn og som ikke tar det ansvaret de burde, men en sak har jo alltid flere sider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok endel som har problemer med å takle at mannen har bagasje, men i vårt tilfelle er det faktisk moren som er problemet. Hun har 4 unger med 4 forskjellige fedre og makter ikke å ta seg at dem. Ingen av barna bor hos henne og det hender ofte at hun svikter dem med å dra på venninneturer når hun egentlig skulle hatt sønnen til mannen min.

Skrevet

jeg bruker denne siden fordi jeg er helt fortvilet over mine stebarn, vi prøver og forsøker og ingen tingen nytter. mora deres er helt ubrukelig til annet enn å helle i seg edle dråper

om alt var helt supert, gikk fint og vi koste oss sammen så hadde ikke jeg giddet å sitte her å skrive rapport hver samværshelg om at nå skal vi igjen kose oss.

så kanskje ikke det er et representaivr snitt av nyfamiliene er representert her.

i dag da han hentet ungene var ungene klare slik de alltid er, de hadde pakket alt de trengte, slik som de alltid gjør, når de kom her spiste alle maten sin, ingen var på sultestreik i dag heller. barna var i seng til klokken 9 slik alle voksne er enige om er passende, og alle var glade og fornøyde og ingen ringt for å lage kvalm. alle koser og klemmer, prater og ler, gleder seg over nye verdensborgere ........

nei denne siden er vel noe en går til om en prøver å sortere tanker og forstå både seg selv og andre litt bedre, få innsikt i egen situasjon og få forståelse hva en står ovenfor og hvordan problemne best kan løses

Skrevet

Enig med deg HI!

En sak har alltid flere sider.. Og det er viktig å akseptere at mannen har bagasje når man går inn i et forhold.. Og det gjelder ikke bare å takle biomoren til barna. Men det gjelder også å akseptere barna og deres "uvaner"...

Se på det på denne måten: dere har nå fått en unik sjansen til å være med på å forme disse barna til det bedre! (om dere mener at mor er udugelig,..)

Jeg sier ikke at alt er rosenrødt og herlig hele tiden, men det kommer MYe godt ut av å svelge de kamelene der, og forsøke å ha et åpent og ærlig forhold til far og til biomor.. Man kommer sååå mye lenger med det. Og ingen mennesker er tjent med å være bitter.

Skrevet

hei hi.. dette er jo en side vi skal søke trøst og råd hos hverandre.. og da er det vell som regel dårlige mødre/fedre o.l ... men.. hvor mange er vi her inne.. og hvor mange mødre finnes det i norge.. det er alltids noen råttne mandariner nederst i esken på butikken.. men det betyr ikke at alle er det.. men vi forteller om da vi fant en rotten mandarin... skjønner?

Skrevet

Ja skjønner... Grunnen til at jeg tenker på dette er at jeg har både en bror og en søster som er skilte og gifte på nytt, og det går f*** meg ikke en dag uten at de klager på både sine ekser og de nye partnernes ekser... De kan liksom ikke gjøre noe rett! Ting de ser på som store problemer i forhold til barnas oppdragelse ser både jeg og resten av familien på som bagateller, og bare et resultat av at de har litt forkjellige meninger og måter å gjøre ting på... Ikke alle tenker likt og det er ikke sikkert det finnes noen fasitsvar heller!

Jeg tror, mye fordi jeg kjenner meg selv igjen, at de rett og slett finner ting å klage på kun fordi det er eksen og at det ikke er så enkelt å skulle ha med eksen og nydama/mannens ekser å gjøre i mange år framover....

Skrevet

ja, det er folk som er umodne og ikke takler at mannen har sin fortid og finner bagateller å gnage på... men det er også noen biomødre som ikke tåler at biofar er lykkelig i et nytt seriøst forhold. Og ikke klarer å gå videre selv og istede bruker all sin energi på å prøve å ødellegge ofte på bekostning av barnet... hvis mor til og med er en skikkelig råtten mandarin slik at ungen blir utsatt for mye omsorgssvikt fra mor... Så er det en utrolig vanskelig situasjon å være i som stemor, man ser et nydelig barn som lider, kjæresten sin som har det vondt pga dette og i mitt tilfelle møter far et barnevernssystem som ikke fungerer som bare gir mor uendelig med sjanser og ikke noe bedrer seg...Og jeg er innhabil så jeg kan ikke ta opp kampen bare støtte kjæresten min og stedatteren min... alltid gjort det rette og vært den voksne.... Tro meg jeg har svelget så mange kameler så man skulle ikke tro at det fantes flere igjen i verden... ja, en sak har alltid flere sider, men i mitt tilfelle kan det umulig ligge noe på hennes side som kan unnskylde det hun har påført sin datter....

Skrevet

og jeg tror virkelig ikke man kan vite hvordan det er å være i en slik situasjon før man har vært det selv....

Skrevet

Tror det er veldig mange ekser som rett og slett er sjalu og har problemer med å takle at barnefar har funnet seg en annen. Ikke nødvendigvis sjalu på det viset at de ønsker barnefar tilbake, men et eller annet. Virker veldig sånn. Men det er jo akkurat det samme hinn veien igjen og. Virker som veldig mange som blir stemødre ikke takler at mannen har en fortid og blir vanskelige av den grunn. Så det går jo ofte begge veier. Det er jo en vanskelig situasjon å sitte i enten du er den ene eller andre. Og det er jo helt greit å synes ting er vanskelig, men de som trekker barna inn det og setter barna opp mot foreldre og eller steforeldre, de burde virkelig ta seg kraftig sammen!

Hilsen en som står på begge sider.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vil bare tilføye det at det er ikke sikkert alle disse xene er helt idioter, men i et brudd kommer alltid de dårlige sidene frem. Vi vet jo alle at selv den "slemmeste"xen har noen som liker den personen. Ved et brudd er det som oftest en som blir såret og i oppgjørets time er det lett å si ting man ikke burde.

Hadde alle xer og nye partnere tenkt kun på barna og ikke seg selv ville det nok ikke vært behov for en klagemur:)

Skrevet

Det er jo unaturlig! Det er poenget: det er ikke naturlig at en fremmed mann eller kvinne får betydelig innvirkning på dine barns liv. Men sånn er det nå en gang når man har skilt seg. Det bør mange tenke på før de får barn, mener jeg. Jeg har skilte foreldre, jeg er stemor og jeg skal snart få barn med mannen min.

Jeg har brukt lang lang tid på å vurdere om dette er en bra ting, og det aller viktigste har vært at jeg vil jobbe resten av livet for å være kjæresten og bestevennen til pappaen til tassen vår.

Jeg hadde sikkert vært skeptisk til å sende mitt barn til en stemor, skulle søren meg bare mangle. Selv hadde jeg et veldig problematisk forhold til min stefar fordi han var så sjalu på meg, og ville ikke ha meg i nærheten. Mye bedre forhold til pappas kjæreste. Nå er forholdet til stefar helt fint. Han er ikke sjalu lenger... har min mamma for seg selv!

Jeg har forsøkt så godt jeg kan å være en grei stemor, men det er utrolig kjipt å bli overstyrt av en tredjeperson, som i mitt tilfelle var veldig fiendtlig innstilt. Løsningen ble at pappa fikk hovedomsorgen for barna. Uten å be om barnebidrag.

Jeg kjenner ikke moren så godt, men jeg har merket hvordan hatet hennes mot oss har økt underveis - enda så mange år som er gått. Hun er alene, mannevond rett og slett, syns hele verden er urettferdig.

Det finnes noe som heter medavhengighet, og det er blant annet når man lar andre fullstendig dominere sin egen emosjonelle tilstand. Der tror jeg både mødre og stemødre kunne ha godt av å gå noen runder. Rett og slett slutte å bry seg så mye med hcverandre, men forsøke å gjøre det beste for sin egen del. Man kan ikke endre andre, man kan bare endre hvordan man selv reagerer på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...