Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan disse brukes på de små?

Ser at babybjörn bare kan brukes til 12 kg.. funderer på hva jeg skal gå over til da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å bruke bæremeis til vår like over jul. Da var hun 6,5 måned.

Ellers hører jeg mange som anbefaler Ergo-sele. Kan brukes lenger...

Skrevet

Utklipp fra utstyrsguiden her på dib:

Små barn har svak rygg, og skal ikke sitte lenger i meisen enn det klarer å sitte på gulvet uten støtte. Som en tommelfingerregel kan vi si at barnet bør være ni måneder gammelt, kunne sitte selv og veie mist syv kilo før en bærer det i meis.

Vi har ergo bæresele og er strålende fornøyd med den. Småen er jo ikke så gammel, men han er stor og tung. Han var ikke 3mnd engang da babybjørn sela ble for liten.. Ergoen er så utrolig mye bedre å bære med enn bb.

Skrevet

På Bergans-meisene står det fra 9 mnd. Men jeg tror dette er litt individuelt for enkelte barn er jo sterk i ryggen tidligere enn andre. Vi prøvde å sette lillemor i meisen i dag faktisk og det ser ut til å gå bra det. Hun er 8 mnd.

Skrevet

Jeg og småtten gikk "langtur" i dag med meis. Det var utrolig deilig å slippe å trille den vognen og Håvard hadde full oversikt over hodet mitt, han er så nyskjerrig av seg at om han hadde blitt plassert i ergo eller sjal driver han bare og kaster på seg og vrir seg og sutrer ;-) Samt at jeg syntes faktisk bergansmeisen var lettere å bære i enn sjal pga at han satt så høyt oppe... Det er stigbøyler på meisen slik at han kan avlaste ryggen med beina ;-)

Denne informasjonen er hentet fra bergans sine sider:

"Barn må ikke bæres i bæremeis før de kan sette seg opp selv og sitte uten støtte. Klarer ditt barn å sitte uten støtte i 10 min. kan det sitte i bæremeisen i 10 min. Klarer barnet å sitte i 4 timer kan det sitte i bæremeisen i 4 timer. Generelt bør ikke barn bæres i bæremeis før de er ca. 9 måneder eller veier rundt 7 kg, men tidspunktet er veldig avhengig av ditt barns fysiske kapasitet. Maksimum belastning er 17 kg eller ca. 4 år gamle. Barnet må aldri plasseres i meisen og la den fungere som stol uten at en voksen holder i meisen."

http://www.bergans.no/sider/start.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...