Mamma og smula Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 På 6 mnd kontrollen foreslo helsesøster å slutte med mat på natten. Jenta mi har fått to tenner og hun sa at det var mye sukker i morsmelka som ikke var bra... Jeg mener bestemt jeg har lest om nyere forskning som viser at nattamming ikke er skadelig? Sa at jeg syntes det var for tidlig ennå, fordi hun ikke spiser nok fast føde i løpet av dagen. Når jeg føler at det er nok mat på dagtid skal jeg vurdere det, sa jeg. "Du må tåle en del skriking under nattavvenningen", sa helsesøster. Jeg hadde et håp da om at det på en måte skulle gå seg til mer eller mindre av seg selv... Er det noen som har opplevd dette, eller MÅ det bli grining?
-MtG- Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Må de nattavvennes når de får tenner? Lillegutt jo ikke 5 mnd ennå og har fått en tann. Kan han ikke få mat på naten? Litt tidlig vel?
Mamma og smula Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg vet at flaske iom natten kke er bra etter at de har fått tenner. Men vanlig amming mener jeg skal være greit. Jenta mi fikk også tenner 1 uke før hun ble 5 mnd. Fikk ingen kommentarer på 5 mnd kontrollen om nattavvenning.
Tita&Tage Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Tror det står litt om denne nye forskningen på www.ammehjelpen.no. Ellers så er det fullt mulig å nattavvenne uten skriking. Vi tok avvenninga i en periode der Frøkena var veldig trett på dagtid pga av mye våke- og spisetid på natta. Da var hun nesten 7 måneder.. Vi begynte med en grense for å gi pupp på kl 5 på morgenen. Første natta våknet hun til de samme tidene som de andre nettene (dvs annenhver time). Jeg la henne bare godt til rette og hun sovnet igjen. Såvidt at hun sutret litt. Natta etter våknet hun kun en gang, men sovnet da hun ble lagt til i senga si igjen. Vi var nok utrolig heldige!!!!! Men det er altså noen barn det blir helt naturlig for... Håper dere lykkes bra når dere betemmer dere for å prøve!! Det viktigste er å være helt bestemt før man setter igang. Da er det lettere å være konsekvent.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Flere som har klart nattavvenning uten tårer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå