ninen Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Er i uke 17. I morges kom d plutselig litt fostervann etter jeg hadde vært på do. Flere som har opplevd d? Farlig? Sykmelding eller trenger jeg ikke d når d ser ut til å ha stoppet?
stima Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Dette synes jeg du burde sjekke hos legen! Er du sikker på at det var fostervann? Kan hende det var en bitteliten urinlekkasje?-Det er visst vanlig.
ninen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2007 tror det var fostervann for d var helt blankt og lukta ingenting. Legen min er ikke på jobb i dag. Snakka m ei jordmor på tlf. Hun sa j skulle ta d rolig i kveld og dra på sykehuset hvis j fikk feber el magesm. Jeg har ikke vondt, er bare litt engstelig.. Takk for svar!
mamma i juli Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har ved flere anledninger kjent at det har rent noe i trusa. Har vært usikker på om det er fostervann eller bare mye utflod. Var hos legen i dag og fikk med en slags pinne jeg skulle stikke i væska hvis det kom mer. Denne skulle jeg så levere på legekontoret slik at de fikk sjekket om det var fostervann eller ikke.
ninen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 takk for tipset! jeg skal ringe legekontoret på mandag :-) D har heldigvis ikke kommet mer!
#HØYgravid# Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 jeg var på sykehuset på tirsdag av samme grunn. du bør få sjekket det. legen på sykehuset sa at hadde det vært fostervann hadde det vært det samme som fødel hadde vært i gang. ble litt forvirret her. skal innom legen min for å høre om jeg kan få en slik pin jeg også. på sykehuset måtte jeg ta vaginal undersøkelse hvor de også målte ph. men alt så heldigvis fint ut. selv om jeg ikke føler meg helt trygg ennå, da jeg føler ikke alt er 100 % som det skal ennå. Men bedre med et legebesøk fo mye enn for lite. Lykke til!
ninen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2007 Kom d masse til deg eller? Flere dager? Det kom litt i morges til meg og har heldigvis ikke kommet noe mer. Håper det går bra. Jordmora sa til meg at jeg skulle ta d m ro i kveld. Hun sa det var ikke noe de kunne gjøre likevel. Så lenge jeg ikke fikk feber el magesm gikk d sikkert bra.. Men som du føler ikke jeg meg heller helt trygg. Skal ringe legen og høre om jeg bør undersøkes og så vil jeg sykmelde meg litt. Har jobba så mye i d siste og er sliten.. Er du sykmeldt eller? Lykke til!!
VinterSol+2 Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 dersom det kommer fostervann, må det være fordi det har blitt hull på fostersekken. da ville mest sannsynlig ikke lekasjen stoppet uten videre. Jeg har opplevd noe av det samme dere snakker om, bare at her var det ikke nødvendigvis når jeg var på do, og det luktet ikke urin. Min legen mente det var hormonene som gjorde utfloden vannaktig, dette er ikke uvanlig! Men likevel, er du i tvil, så bør du kontakte legen. her har det stoppet,så jeg regner med at det bare var stress/utflod som legen sa. Men skal til jordmor på onsdag for en kontroll:) Men ser du ninen, bl.a er sliten, det er det samme med meg, og legen sa det kunne være stressrelatert. Lykke til,håper alt står bra til med dere og at fosterhinner er intakte!
ninen Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2007 Takk!! D var godt å høre!! Ja, kan jo være det. Skal høre om jeg kan få sykmelding i 100% ei uke og så kanskje noen uker med 50% etter det. Jobber turnus og en del alene så d er slitsomt t tider. Blir jo veldig glad hvis d bare var noe utflod da! Bare aldri kommet ut så tynt, vannaktig før og helt blankt... Takk for svar :-) God helg!
Lone35 =0) Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Undersøk deg. Krev gjerne UL for å sjekk nivå av vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå