Gå til innhold

Sykemelding og lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan det er med lønn når man går sykemeldt? Får man like mye som vanlig, eller blir det redusert utbetaling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får det samme som når du jobber!

Skrevet

Du skal ha det samme som du får når du jobber. Og sykepenger teller like mye som lønn, når det gjelder utregning av foreldrepenger du skal ha under permisjon.

Skrevet

eneste er at man får ikke feriepenger av sykepenger utover 12 uker (tror det er det) så veldig kjedelig hvis man er sykemeldt hele svangerskapet av den grunn..

Skrevet

Det eneste du må huske er at dersom du tjener mer enn 6 G, er det opp til bedriften om de betaler det som går over det. Det samme gjelder i og for seg ved foreldrepenger osv.. De fleste større seriøse bedrifter har en slik ordning, slik at du får den samme lønnen som tidligere.

Skrevet

Hva mener du med 6 G ? Er det et max beløp ?

Skrevet

Ja, 6G er 6 ganger grunnebeløpet, som pr i dag er på 62892. dvs at maxgrunnlaget som nav bruker når du får sykepenger fra dem er en årslønn på ca 375000. Men som sagt; de fleste bedriften dekker det du eventuelt skulle tjene mer enn dette.

Skrevet

Mine utbetalinger varierer litt selvom jeg går på fastlønn. F eks nå i februar så fikk jeg mindre utbetalt siden det er kortere mnd. Virker som de tar utgangspunkt i hvor mye du har pr dag og årslønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...