nourateadni Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 tøtta på 2 mnd bruker ullbody og bomullsbody, men jeg lurer på om bomullsbodyene blir kalde i forhold til ull når hun er vant til det? ull varmer jo på en helt annen måte en bomull..så kanskje jeg skal bruke bare ull til tøtta, slik at hun ikke er kald i bomull`?
Tita&Tage Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Vi bruker bomullsbodyer kun på varme dager.. Ellers går det i ull. Synes det er best med ull inntil kroppen selv jeg. Men det fineste med ull er jo at den ikke blir kald om den blir våt.
hårsår Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Dersom du er i tvil om hun er varm nok er det bare å kjenne på hendene og føttene hennes og kjenne om de er kalde. Det er helt klart forskjell på dager med minusgrader og plussgrader. Selv kler jeg jenta mi med ullbody, ullstrømpebukse og ullsokker når det er 0 grader og kaldere.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Du skal kjenne i nakken for å sjekke om babyen er passe varm. Hender og føtter er ofte kaldt på små uten at de fryser. Men ull er helt sikkert lurt ute!
hårsår Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Så vidt jeg vet skal du kjenne i nakken om babyen er svett. Da er det for varmt. Babyene skal ikke normalt være kalde på hendene eller føttene. Det er ikke slik at de direkte fryser da, men det gir en indikasjon på at de godt kan få et pledd over seg ol.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 ull er best uansett for de under 1 år. regulerer tp bedre enn bomull. er du varm så kjøler ull og er du kald så varmer det. ved bomull så svetter barnet dersom det blir for varmt, men så blir svetten våt og kald og barnet blir dermed kaldt...gutten vår har alltid svettet mye i bomull, men etter vi startet med ull så har han det helt fint. bruker kun ullbody og ullstrømpebukse om dagene her hjemme. så det ville jeg prøvt;)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Jeg har lært at man bare enten skal bruke ull eller bomull, for kroppen "venner" seg til det, så det er ikke lurt å bytte på. Ikke på sommeren da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå