Frk. Vable Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Har lagt flat en uke nå med influensa, er akkurat begynt å bli litt bedre, så får jeg selvfølgelig noe som kjennes ut som bihulebetennelse! Har vondt over øyet, tannverk, øreverk og en sinnsyk skallebank!!! Er SÅÅ lei nå, tappet for energi... Kroppen er øm, musklene er svekket, har vondt i ryggen, ingen matlyst og er livredd for å føde nå! Det hadde jeg aldri orket!! Har jo 1 mnd. igjen, så trenger vel ikke bekymre meg enda, men... Det jeg egentlig lurer på utenom all sytingen er om man som gravid får noe for bihulebetennelse? Og hvor lenge kan man egentlig holde på å ta Paracet??
@nita+Sebastian Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Jeg avsluttet influensaen min med bihulebetennelse også. Jeg tok paracet og Otrivin nesespray i de dagene det sto på. Paracet brukte jeg nok en ukes tid i forbindelse med både influensaen og bihulebet. Legen min sa det var helt i orden. Føler med deg, dette er ikke noe godt. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Du kan jo få pencilin for bihulebetennelsen. Legen sa til meg at det mange ganger kan gå over av seg selv, men da tar det som regel dobbelt så lang tid. Og med en mnd igjen til termin er det kanskje godt å få litt overskudd igjen ganske fort.....God bedring!
Frk. Vable Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 Får man penicillin når man er gravid altså? Har tatt en paracet og litt nesespray nå, det hjelper jo litt, men blir jo så lei... Takk for god bedring, forresten!!!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Jeg ringte til legen i går sia jeg har fått en kraftig forkjølelse. Ringte for å spørre om hvor mye paracet og nesespray jeg kunne ta, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta meg en tur slik at de fikk undersøke meg for bakteriell infeksjon og at de ville sjekke at babyen hadde det bra ( dette pga feberen og hun har vært litt rolig) kom inn til legen og det var bare kraftig forkjølelse men fikk råd om å bruke minst mulig paracet maks 1 tabl.2-3 ganger daglig. men kun i ett par dager pga det var ikke bra for babyen med mere. skulle helst bruke saltvannsoppløsning istedet for otrivin, men kunne gjøre det hvis det var helt nødvendig men med forsiktighet da. Den inneholdt noe stoffer som kunne påvirke babyen sa han. så her går det på saltvannsoppløsning som ikke hjelper noe særlig egentlig, men er bedre så får vel holde ut.
Frk. Vable Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2007 Ok. Leger er forskjellige, skjønner jeg. Var til lege med influensaen min, men han sjekket egentlig ingenting utenom halsen min. FIkk beskjed om at jeg kunne ta maks 6 Paracet for døgnet, ikke mer. Altså 1-2 tabl. 2-3 ganger for dagen. Bruker Rhinox nesespray, den kan brukes av gravide. Legen min sa forresten også at feberen er en måte for kroppen å kvitte seg med sykdommen på, så trengte ikke ta med en gang jeg kjente noe, men hvis feberen ble for høy eller ubehaget for stort. Men med bihulebetennelse syns jeg ubehaget er stort hele tiden!! æsj, hater å være syk!
Elias og Kristians mamma Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 hei. jeg er akkurat ferdig med en tidagers antibiotikakur mot bihulebetennelse. hadde fryktelig vondt, samme symptomer som deg, men jeg hadde bare en uke til termin da. fikk en "svakere" kur som het weifapenin eller noe lignende. tok noen få paracet i tillegg. det tok noen dager før den virket og jeg var også livredd for å føde med de smertene, men nå er kuren over, jeg er tre dager på overtid så nå kan forsåvidt babyen komme. god bedring og lykke til
Mamma til to gulljenter Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Hei! Kjenner meg så igjen i det du forteller. Jeg lå også med influensa i en uke, begynte å føle meg bedre, gikk på jobb, og samme dag begynte bihulene å krangle. Så det an og så det an og brukte paracet og nesespray, men 1,5 uke senere hadde jeg så utrolig spreng at jeg ikke orket mer. Det dundret i kinnbenet, tennene var så ømme at jeg ikke orket å tygge noe, og nesa tett av gørr som ikke lot seg snyte ut.... Legen sa at så lenge betennelsen satt ved kinnbenet, var det sjelden at det gikk over av seg selv, og at det kunne spre seg til betennelse bak øyet. Fikk 10 dagers penicillin-kur, apocillin eller noe. Er ferdig med denne på søndag, men må si at formen er rimelig dårlig enda. Sprengingen har heldigvis gitt seg, men er så slapp og vil helst sove hele tiden... Men legen sa at det kunne ta en stund etter at jeg var ferdig med kuren før formen ble bedre, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet da.... Kom deg til legen du! God bedring!
Frk. Vable Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2007 Tror kanskje jeg skal gå til legen da, ja. For jeg har det akkurat som deg, kjennes ut som noen har slått meg med noe hardt på kinnet!! Kjennes ut som jeg har blåmerke der hvis jeg trykker med fingen og sånn har jeg ikke kjent bihulebet. før. Har også kjempe tannverk, klarer ikke åpne kjeften skikkelig, maten blir fint filtrert av tennene og nesten alt faller av gaffelen igjen... Nei, huff, stakkars oss!! God bedring selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå