Gå til innhold

Små babyer og katt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg har en katt som har vært ungen min i 6 år nå. er veldig knyttet til den, og er en kjempegrom pus. Saken er at hun kan være litt sint til tider...Særlig når noen tar på henne når hun ikke er kjælen. Noen ser på dette som ett problem med baby i hus....Jeg klarer ikke tanken på å avlive henne....men må jeg så må jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med mindre katten går til angrep på barnet ditt ser jeg ikke noe problem. Jeg har selv vokst opp med to katter fra dagen jeg ble født. Lær barnet ditt (når det forstår) at katten ikke alltid vil klappes og at mamma må være der når den skal klappes. Vi hadde våre katter i 16 år og kunne aldri tenkt meg de årene uten godpusene mine!!!

Mamma og pappa har to katter nå og hver gang vi er på besøk krabber seb etter dem i racerfart. Men katter kan hoppe, klatre og komme seg kjapt unna en liten krabat. Aldri hatt uhell der enda (seb er 1 år), og som sagt, katter holder seg unna hvis de føler seg ukomfortable :)

Jeg ville ikke avlivet katten min med mindre den ble en trussel.

Skrevet

Godt å høre....Min er litt hissig av seg da...men kan hende den oppfører seg annerledes når det kommer en baby hit. Ikke vet jeg. Jeg mener den bør få en sjangs jeg. Den har jo ligget i sengen vår siden vi fikk den da, så det må den avvennes....stakkars pusen...men det er jo ungen min;)

Skrevet

Vi har to, hadde tre katter. Elvis pus er snart 7 år og veldig sær. Han tillater ikke at alle løfter på han og kan bli sint. Men jeg har en sønn på 2 år og en på 3 mnd. 2 åringen kan gjøre hva han vil med katten uten at den blir sint. Virker som han skjønner at det er et barn. Den andre bare går sin vei hvis 2 åringen blir plagsom.

Ingen av kattene har prøvd seg ¨på å legge seg i vogna når babyen er der. Men pusemor prøver seg når det er tomt i vogna. Noe hun ikke får lov til...

Se det ann og blir det ett problem må du kanskje vurdere å kvitte deg med pus, men det kan godt hende det blir bedre enn forventet.

Lykke til...!!!

Skrevet

ja er vel noe med at katten kan legge seg oppå bebyen i vogna ja...huff...men det kan jo andre sine/nabokatta gjøre og.....

Skrevet

Som guttemamma sier her så skjønner kattene at det er unger. De er lure dyr ;o) Min puselus har nå fått lov å komme inn igjen på soverommet etter 4-5 mnd utenfor... Hun bryr seg ikke om babyen i det hele tatt, går bare store omveier. Er rimelig kjapp oppi fanget mitt etterat snuppa har lagt seg da... "Endelig er fanget ledig og jeg kan få litt kos" he he..

Ville sett det an litt jeg, katter reagerer jo forskjellig.. Svigers har en som er sånn som din. Men hun la seg ned mellom snuppa mi (som da var nesten året) og nevøen min (som da var 6 mnd) og lot de herje med henne... Hadde aldri tolerert at vi voksne hadde gjort slik... Og hun la seg der frivillig... Så prøv først du, kommer nok til å gå bra.

Skrevet

Jeg var bekymret for akkurat det samme da jeg var gravid, har og en til tider hissig katt, vil bestemme selv når det er kosetid, og noen av mine venninner synes at katten er "mannevond"...hihi :) det er den jo selvsagt ikke. MEn katter er stae dyr, og vet som regel selv best. Uansett så har ikke dette vært noe problem hittill, Mie er nå 5 mnd. Katten vår bryr seg døyten om babyen, kun når hun får grøt på kveldene, da elsker pus å se på :) Og vi har også oppdaget at hun har et beskytterinstinkt overfor babyen, for når lillemor hadde kolikk og skrek mye så sprang pus inn på andre rom enn der vi oppholdt oss. Men de gangene da bestremødrene hadde babyen alene, så holdt pus ut med skrikingen og gikk trofast ved føttene til den som holdt lillemor. For å passe på :)

Mitt råd er å se an katten når babyen kommer i hus. 'Lykke til!

Skrevet

Katta mi er også en dritt (sur og retten), men han har ikke gjort martin noe som helst når han var bitteliten. Og nå når Martin har begynt å jage den rundt har han bare klort en gang. Du trenger ikke avlive den eller gi den bort så lenge du passer på.

Skrevet

Vi hadde pus fra lillejenta var født til nå rett før jul. Måtte desverre omplassere den fordi mannen har utviklet allergi mot den :(

Vår pus var en liten særing - og ville bort til meg og kose hele tiden når babyen var på fanget mitt - den ville liksom ikke bli holdt utenfor:)

De gangene lillejenta tok tak i pelsen hennes og dro til, tok hun gjerne min hånd i munnen sin for å gi beskjed om at dette fant hun seg ikke i. Aldri babyen. Og gikk aldri nær babyen dersom ikke jeg var i nærheten, det var helt uinteressant.

Men skulle det ikke gå, og du må sette bort kattene dine, så kan jeg i alle fall si såpass at hos oss fyller lillejenta dagen og leiligheten såpass at savnet ble ikke så stort som jeg skulle tro... Og så vet jeg at hun har det bra et annet sted. Ville i alle fall satset på omplassering framfor avlivning!! Lykke til. jeg tror det går veldig bra!

Skrevet

hei:)

vi har også en litt hissig pus... plutselig henger han i beina på deg:=) men han har ikke enset jentungen på 6mnd enda enda hun hviner spreller osv. han overser ho glatt... mange dyr merker at de er små men du må jo ikke la de være alene. ikke avliv pusen stakkar, gi det litt tid og se hvordan det går. kanskje det går over all forventning

Skrevet

Jeg og bekymret meg helt unødvendig ang. pusen vår. Når vi kom hjem med babyen flyttet den nærmest ut på verandaen. Var inne og spiste, ellers mest ute. Etter et par mnd begynte den å være mer inne. Den bryr seg døyten om babyen. Eneste når hun har ligget og sprellet og hatt noen dusker på tøflene, da ville den jakte litt. Selvfølgelig bruker vi ikke de sammen med pus. Anbefaler deg kattenett. Den har jeg over bagen til vogna samme om det er baby i den eller ei. Har nemlig skjedd at pus hoppet opp i tom bag, fordi jeg glemte nettingen. Nå har det gått 6 mnd, ingen uhell har skjedd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...