Gå til innhold

Flere som sliter med legging på dagen`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et rent helvete hver gang hun skal ta dagsluren sin :(

Tar hvertfall 1 time vis ikke mer. Men når hun først sovner så sover hun gjerne 2-2,5 time. Idag tok legginga ekstra lang tid så nå må jeg vekke henne om 45min(sovna for 10min siden) for sover hun etter kl 15 så er det umulig å få henne til å legge seg på kvelden. Å jeg er stuptrøtt kl 22 så må ha noen timer på kvelden til å gjøre lekser og oppgaver før jeg legger meg, så da nytter det ikke å ha henne oppe til kl 21, noe hun da er vis hun sover etter kl 15.

Flere som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her putter jeg mini i vognen, og så triller vi en tur. Sovner som en stein, og etterpå ligger han i vona ute og sover.

Skrevet

Det kunne jeg gjøre før å, men de siste mnd har hun fått for seg at hun skal søren meg ikke sove i vogna. Ikke sitte i den heller, så her går vi tur hånd i hånd...hehe..

Skrevet

Hei

Har aldri slitt med dette, men måtte rugge vogna en evighet før. Nå går arvingen i barnehage og der har det aldri vært rugget en meter.Merkelig nok har det alltid gått fint, så etter en stund gjorde jeg det samme hjemme,:la han i vogna som vanlig og lot den stå helt i ro. Da var det plutselig greit.Kanskje du kan få litt hjelp? La en annen legge barnet ditt noen dager på rad,dersom det lar seg gjøre.Så kanskje hun godtar det letter for da er det ikke mamma som gjør det.

Vet ikke om det vil funke, men i mangel av noen bedre forslag så.......

Lykke til!

Skrevet

Nytter ikke å rugge henne i søvn så hun er heldigvis ikke vant med det. Men som oftes har vi sovnet sammen på sofaen, å da sovner hun av seg selv mens vi ligger å slapper av. Men nå begynte jeg på skole i januar så da har jeg ikke tid til å ligge å sove med henne på dagen. Tre av dagene er hun hos moren min å jeg vet da at hun lar henne sove med henne på sofaen å da er det greit. Men de dagene jeg har henne har jeg lagt henne i senga. Men det er alltid protester, men hun er jo trøtt så sovner til slutt. Men skulle ønske at det ikke tok så lang tid før hun sovnet. Hun er kjempeflink med å legge seg på kvelden, for da sovner hun bare etter noen minutter. Men når hun først sovner i senga si på dagen så sover hun gjerne 2 timer.

Mamma orker ikke å begynne den prosessen med å vende henne til senga om dagen så da får jeg liksom ikke vendt henne 100% til dette, siden hun da er vant med å sove på bestemor på dagen. Men hjemme så må hun ligge i senga..off ikke lett dette altså....

Takk for svar forresten :)

Skrevet

Kansje det hadde hvert lurt å la mamma`en din lære henne å sove ute i vognen, hvis lille jenta di hadde blit vant med det kunne hun sove i den.

Skrevet

Tror ikke ho gidder. Ho syntes det er enklest å bare la henne sovne på seg. Skal prøve å vende henne til å sove ute i vognen nå som det har blitt mildvær igjen. Men kan hende at hun ikke vil sove i vogna fordi hun pleier å bytte sovestilling så ofte, å i vogna så liker hun ikke å sitte fast.

Hun sover kjempegodt i senga si på dagen når hun først sovner da, men tar litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...