Gå til innhold

Nevøer og nieser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp på noe. Søsknene til samboer har hver sin attpåklatt på alder med vårt barn. Vi har ikke tenkt å ha med Barnet vårt til middag, men når jeg lagde bordplanen skrev jeg på de to andre. De har storebrødre på 14 år. Blir det da rart å invitere de eldste, men ikke de minste? Vil egentlig ikke ha små barn i trassalderen under middagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG synes det virker unaturlig, men så synes nå jeg også at det virker unaturlig å ikke ha med sitt eget barn heller, jeg da. I bryllupet vårt om en drøy måned blir det 12 barn i alderen 3-8 år, og det kommer til å gå aldeles strålende. Ikke noe særlig stivt bryllup, altså.

Skrevet

Vi skal ikke ha med barn av venner eller nieser og nevøer. Vi har planlagt barmefritt bryllup og absolutt alle de voksne har erklært at de synes det er superdeilig for da kan de selv slappe av mye bedre og liksom ta seg en fest de og.

Min tilkommende har tre barn. Alle tre skal være med i kirka. Utover det skal bare den eldste på 13 være med på middagen så lenge hun orker og vil. Hun blir dermed det eneste "barnet" , men vi syntes ikke hun kunne holdesutenfor. De to mindre vil ikke ha utbytte av middagen og vanskelig for oss å slappe av da. Og for min del litt glad for at ikke hans barn fra før skal ha noen spesiell rolle på vår bryllupsdag..

Det var altså kort om mine tanker..

Skrevet

Vi har heller ikke invitert med barn - og samme her: våre venner synes det er deilig med en barenefri kveld. Men familien er invitert med barn, så det blir 6 stk fra 4 mnd til 10 år (nieser og nevøer) :o)

Skrevet

Vi skal ha vår snuppe, brudesvenn og søsteren hans i kirka og under middagen så lenge de orker (eller det får foreldrene avgjøre selv). Vår blir nok en liten stund, og så drar hun med barnepasser hjem tenker jeg. Og mulig det blir et nyfødt tantebarn. utover det ønsker vi ikke barn i bryllupet. Skal vi be noen må vi be alle. Men hadde vi hatt tantebarn hadde de nok fått bli med i middagen ja, og tatt barnefri resten. Synes kanskje du må be alle eller ingen av de jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...