Gå til innhold

Mindre tegn til liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i 26 uke og har i to dager nå nesten ikke kjent tegn til liv og begynner å bli litt urolig. Bør jeg kontakte jordmor? Er litt usikker i og med at jeg har kjent et par spark

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel kanskje være at babyen sparker innover, da kjennes det jo ikke like godt...men, kan jo gjerne ta en telefon til jordmor for å være på den sikre siden!:)

Skrevet

Jeg er selv på dag nr 3 som jeg har kjent veldig lite liv, om jeg har kjent noe i det hele tatt....

Jeg er 21+3 og jeg lurer også på om jeg skal ringe.

Men jeg tenker liksom at det ikke er noe.

Men hvis jeg ikke kjenner mye liv i løpet av helgen kommer jeg nok til å ringe legen min for å få det sjekket. Bare for å finne hjertet igjen.

Men jeg tror man vet det psykisk jeg da om det er noe galt.

Jeg har kjent veldig lite liv... Bare så vidt jeg kan si at det sparket.

Skrevet

Takk for svar.

Til deg som er 21 + 3 så tror jeg det er helt naturlig. Som hun første sa til meg så kan ungen ligge slik at den sparker bakover. Men om det bekyrer deg veldig så er det kanskje bedre å ta kontakt med jordmor.

Jeg er selv 26 + 3 og har hørt at jeg skal kjenne liv hver dag nå. Fra uke 27 skal man skrive sparkeskjema. Krabaten pleier å være full av liv men som sagt har jeg ikke kjent noe mer enn et par spark de siste to dagene. Tenkte jeg skulle prøve tipset til jordmora nå: spis sukker, også får jeg se om ikke det hjelper. Dette kan jo du også prøve :)

Skrevet

Slik har jeg også hatt det. De siste ukene har det variert veldig fra dag til dag. Jeg har vært bekymret men så lenge jeg har kjent liv innimellom så har jeg regnet med at det står bra til. Han hadde iallefall fin hjertelyd da vi var til kontroll. Tror at han kan ligge og sparke mot ryggen din. Jeg synes det hjelper å drikke iskald brus, da blir det ofte litt bevegelse inni magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...