Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet høyt blodtrykk og måtte kutte ut de medisinene som har hatt veldig god virkning da jeg ble gravid. Bruker nå 250 mg Aldomet og undertrykket er sjelden under 100. Mao. høyt! Skal også sjekkes hver 14.dag. Er du også sykmeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Alba..

Jeg er ikke sykemeldt.. Jeg putter i meg 4x250mg. aldomet og 100g trandate i løpet av døgnet. Fordelt på morgen og kveld.

Undertrykket mitt er under 100, kanskje derfor jeg fortsatt jobber. Fikk beskjed om at over 100 måtte jeg ALDRI komme.

Rett før jeg ble gravid var legen fornøyd med blodtrykket mitt (etter forholdene som hun sa). Men nå har jeg da fått aldomet som er "lovlig" ved svangerskap.

Jeg er litt overvektig, men vil ikke selv kalle meg feit. Bruker M i bukser og L i topper.

Tenker så mye på den lille som ligger i magen min. Vi skal på ul til mandag. Og da håper jeg at vi får positiv beskjed om at alt er bra med den lille og at blodtrykk og blodsukker er bra (etter forholdene)..

Skrevet

De ser vel an hver enkelt pasient og hvordan bt var før svangerskapet, for jeg tar "bare" 2*250 mg daglig. Men nå er jeg sykmeldt og skal ta livet med ro ( har et veldig hektisk jobb til daglig.)

Lykke til på mandag!! :o)

Skrevet

Jeg jobber "bare" med regnskap og fakturering og sentralbordtjenester, så jeg har sånn sett ingen hektisk jobb. Men det er nok å gjøre når det ringer 4-5 stk. på en gang som må settes hit og dit etc.

Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min. Hun har bestandig så god tid til meg. Og vi har sammen blitt enige om at blodtrykket mitt antakelig har noe å si på migrenen min også. Så jeg merker liksom blodtrykket mitt på migreneanfall. Så når jeg ofte har vondt i hodet har jeg høyere blodtrykk...

Men så lenge jeg blir kontrollert så ofte jeg gjør er jeg ikke engstelig.

Gleder meg sånn til mandag... :)

Når skal du få se/høre nurket ditt igjen da?

Skrevet

Så bra du er godt fornøyd med legen din!

Vi var på ul på tirsdag og den opplevelsen var helt fantastisk!!! Bare gled deg :-D Babyen vår lå slik til at jordmor ikke fikk tatt alle mål, så skal til ny ul neste uke. Alt så bra ut og termin ble flyttet en dag frem.

Skrevet

når var uke 12...tok bld trykk på meg og de var 140 på 100...fekk beskjedom de var høgt..måtte ta nyre prøver og finne ut kvfor de erhøgt...men er jo over 1 mnd siden eg tok prøvene,og syntes de er rart..skal til jordmor/ lege på tirsdag da...men må eg begynne på tabeletter for de????

Skrevet

siren 2222

Legen vurderer hver enkelt pasient når det gjelder høyt bt. Virker som det gis ulike doser medisiner og noen blir ikke gitt medisiner i det hele tatt. Så du får bare se hva legen din sier.

Skrevet

takk for svar;) ...mefår høre ka legen sierpå tirsdag:)Spennende:)

Skrevet

Hei Alba og siren..

Kan det med blodtrykk under svangerskap være en annen behandling enn dersom man før svangerskapet sliter med høyt blodtrykk??

Høyt blodtrykk kan jo gi svangerskapsforgiftning etc, men siden noen av oss har høyt blodtrykk før, kan det jo være derfor vi får medisiner.

Og blodtrykk har også med hva vi spiser har jeg hørt... Dvs. kroppen reagerer på mat/væske-inntak. Derfor er det endel av oss som også får diabetes...

• 2 uker senere...
Skrevet

Når jeg var på ul 5. mars var blodtrykket mitt veldig bra.

Det samme når jeg var hos legen min 8. mars.

Jeg putter fortsatt i meg det samme av medisiner. Og når jeg var hos jordmor idag var blodtrykket litt steget igjen..

Men hun sa jeg var innenfor den marginen hun hadde for evt. å sende meg til lege..

Så jeg regner med at jeg blir fulgt såpass nøye opp, og at det blir tatt tak i dersom jeg trenger mere medisiner evt.

Hvordan går det med deres blodtrykk for tiden da?

Skrevet

Var sist hos fødselslege denne uka og han var fornøyd. Med både utviklingen til babyen og bt mitt. Er fortsatt høyt, men justerte ikke på medisineringen. Jeg blir jevnlig fulgt opp på sykehuset.

Håper formen deres er bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...