guttebebis 08.11 Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 Bruker dere ullbodyer med bomull innerst, eller bare bomull? Har prøvd litt av hvert, og klarer ikke helt å se hva som er best for han. Har eksem uansett.. Andre med erfaringer? Klarer ikke få klare svar av legene på det der heller..
allergibarn Skrevet 2. mars 2007 #2 Skrevet 2. mars 2007 Har du prøvd å finne ut hva han får eksem av...? Sønnen vår fikk eksem i 2 mnd alder og jeg fant fort ut at han reagerte på egg, når jeg som ammet spiste noe som inneholdt egg. Så det kuttet jeg ut ganske tidlig. Etterhvert skjønte jeg at han også reagerte på nøtter. Han er nå 10 måneder og har tatt prikktest som bekreftet mine mistanker og han er nå helt fin. Han har ikke hatt mye eksem på kroppen, helst i ansiktet og på hendene. Men hadde kanskje vært værre om jeg hadde spist normal kost med endel egg i ?? Se eget forum for "Eksem og allergi" - der får du nok flere svar.
guttebebis 08.11 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2007 Jeg merker ihvertfall at han er værre av nøtter, men egg og melk har jeg ikke prøvd ut enda.. Har tatt prikk test, men det var for tidlig så det slo ikke ut.. Også har han fått ganske mye akuratt i området der han har på bodyen, i tillegg til ansiktet.. Men jeg burde nok prøve ut å kutte ut egg litt!
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 2. mars 2007 #4 Skrevet 2. mars 2007 Gutten vår på 5 mnd har også eksem. Men jeg vet ikke hva det er han reagerer på, har prøvd og teste ut litt med kosten min, med bla egg, men syntes ikke han ble noe annerledes den uken jeg ikke spiste egg. Men hvor tidlig kan man ta prikktest da? Er gutten vår for liten enda? Vi har helt kuttet ut ull innerst, synes han ble litt bedre av det. Også har vi begynt med A-derma exomega, og den kremen anbefales, vi har ikke brukt kortison siden vi startet med den (10 dager, men det er lenge hos oss). Så den er verdt og prøve. Han har eksem mest i panna, og rundt ørene, og litt i bakhode, og øverst på brystkassen, og bak knærne.
guttebebis 08.11 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2007 Men bruker du bodyene med ull utenpå eller har du kuttet ut med det helt? Gutten min er 3,5 mnd nå og ble testet da han var 3 mnd. Men da var det for tidlig. Vi går til en barne lege, og han sier at mange kan testes veldig tidlig, men de fleste leger tror de må vente til nærmere året. Men det er feil. Så du kan jo prøve! Vi skal teste på nytt når han er 5-6 mnd tenker jeg.. Vi bruker aderma vi også, men synes ikke den fungerer godt nok. Bruker kortison i tillegg på de værste plassene.. Min har eksem på akuratt de samme plassene! Pluss brystkassa og ryggen, men ikke like ille der.. Klør din? Min klør veldig, så han går på allergi medisin i tillegg.. Blir så oppgitt av det her, skjønner ikke hvorfor han har fått det, ingen av oss i familien som er plaget..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 2. mars 2007 #6 Skrevet 2. mars 2007 Vil tro at det viktigste er at babyen ikke blir for varm, da blir eksem værre. er vel de færreste som reagerer på ull. Har ikke baby med eksem selv, men har en fetter som var skikkelig plaget med eksem. Han kunne fint bruke ull innerst bare han ikke ble for varm. Men han reagerte på farger i klær, så de måtte unngå klær med sterke farger slik som blått og rødt.
Sigbeth Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 ull klør hvis en har sensitiv eksem-hud! Vi bruker ikke ull innerst, men har noen strømpebukser som er bomull innerst og ull ytterst, det går bra
guttebebis 08.11 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2007 Ja jeg og ser at han blir mye værre når jeg har hatt på han rein ull innerst, men de ull bodyene med bomull innerst virker jo mye bedre. Kanskje jeg skal bruke det likevel..
allergibarn Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 har dere katt? barnelegen sa til meg at det oftest var egg eller katt som ga eksem... Har også inntrykk av at melkeallergi gir oftere tørr hud eller elveblestutslett. Når jeg så at han reagerte på egg, og etterhvert nøtter fikk jeg bare beskjed fra legen om å kutte ut alt fra kosten som inneholdt dette. Dvs majones, pesto, bakevarer etc som inneholder egg eller nøtter. Kun da er han helt fin. Spiser jeg en liten bit firkløver eller en pannekake får han eksem igjen - gjennom morsmelken. Selv om han ikke var testet da, så skulle jeg kutte dette ut i flere uker, før jeg kunne prøve igjen å se reaksjon. Kanskje du bør prøve å kutte ut melkeprodukter i 10 dager også, og da alt som inneholder melk. Det er utrolig mye, men det kan jo selvsagt være verdt forsøket.
guttebebis 08.11 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2007 Eh ja, vi har katt. Har en stygg følelse at det er den som skaper mye av problemene. Men passer veldig på! Hvis noen av oss har ho på fanget skifter vi til og med genser etterpå! Men det er vel ikke nok. Lurer på å spørre om noen kan passe ho i to uker og vaske skikkelig så det ikke blir spor etter katten, og se om det hjelper. Ja kanskje jeg skal forsøke å kutte ut melk litt. Men det blir vanskelig vel. Er vel melk i det meste? For man skal kutte ut absolutt alt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå