#HØYgravid# Skrevet 2. mars 2007 #1 Skrevet 2. mars 2007 er 50 % sykemeldt, og skal til jormor om noen dager. Ønsker å øke sykemelding pga formen. er det mulig at jordmor kan sykemelde meg ?
*panama* med to søte små Skrevet 2. mars 2007 #3 Skrevet 2. mars 2007 Nei,jeg tror du må til legen...
#HØYgravid# Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2007 huff...da må jeg jo vente 2 uker legen har ikke muligheten til time før...
Mona2 Skrevet 2. mars 2007 #5 Skrevet 2. mars 2007 Hei, Min jordmor sa at etter at IA (inkluderende arbeidsliv) trådde i kraft har de lov å skrive nesten opp til 100% sykemelding/ eller tilrettelegging som hun kalte det, men skal du bli 100% sykemeldt må du til legen. Hør med jordmoren din!
#HØYgravid# Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2007 snakket nettopp med nav, og de sa at hun ikke kan dette men hva gjør en da når legen har tatt ferie i hele uke 9 + 10. er det meningen å gå å vente om en er dårlig....
Mona2 Skrevet 2. mars 2007 #7 Skrevet 2. mars 2007 Så rart, for jordmoren min sa klart og tydelig at de kan skrive ut tilrettelegging for gravide.....
Mia73 Skrevet 2. mars 2007 #8 Skrevet 2. mars 2007 Nei, jordmor kan ikke sykemelde deg. Men det finnes noe som heter svangerskapspenger som hun kan ordne med. Det er noe du kan få hvis du ikke kan jobbe, og du får da det samme utbetalt som du får når du er sykemeldt. Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men du kan jo spørre jordmora di!
Gjest Skrevet 2. mars 2007 #9 Skrevet 2. mars 2007 jordmora mi gikk bare ned og fikk en annen lege til å sykemelde meg videre..
minime<3 in belly Skrevet 2. mars 2007 #10 Skrevet 2. mars 2007 Hadde legen min sagt at jeg ikke kunne få time på flere uker så hadde jeg bare bedt om utvidet sykemelding over tlf`n. Det er ikke alltids nødvendig å se på deg for å sykemelde deg. bare å forklare hvordan det ligger ann.
m den lille Skrevet 4. mars 2007 #11 Skrevet 4. mars 2007 Om legen ikke kan se deg pleier de å gi sykemelding over telefon, da du allerede er sykemeldt og er gravid. Da jeg sykemeldte meg hadde de heller ikke time på flere uker, så jeg måtte gå på "nødtime" - komme tidlig og vente til en lege kunne se meg. Dette tilbyr mange legekontorer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå