Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å gå i batstu nr en er gravid ? Svømmer en del og liker å gå inn her noen minutter.Men er det kanskje for varmt for foster her inne ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at karbad ikke er farlig, og der er jo vannet rimelig varmt, det stod også at soling var "verstingen" for da ble magen direkte utsatt for sterk varme. En vanlig "regel" er jo at man ikke skal overopphete kroppen. Leste en undersøkelse fra sverige i fjor, da sommeren var vover normalt varm. Der stod det at fosterdødeligheten var svært høy i forhold til normalt den sommeren. De mente at en av grunnene kunne være at mødrene ble veldig varme og kompenserte med mye drikke. Dette førte til utvanning av salter og næringsstoffer til barnet og kunne føre til den høye dødeligheten. Det stod mer i den undersøkelsen, men jeg kan ikke huske resten. Noe andre som fikk med seg den? Jeg venter 3.mann 20. juli og ser ikke særlig fram til en slik sommer vi hadde her i sør i fjor...

Skrevet

hm. jeg har iallefall fått beskjed om at varme karbad og boblebad og sånn er veldig bra fordi det er godt for rygg og bekken. og det er jo veldig varmt. Tror heller ikke at badstue en liten stund skal være noe problem. du blir jo generelt mest varm i huden, innvendig holder du vel mer eller mindre samme temperatur. Er feber og sånn en skal være forsiktig med..

Dersom en er redd for å "vanne ut" babyen ved sommervarmen, er det vel lurt å kompensere all vanndrikkingen med å få i seg salter og mineraler også da?! Spise vannmelon og is og drikke farris for å slukke tørsten og kjøle seg ned?! går sikkert fint det:)

Jeg tok varmt karbad i dag, det var kjempedeilig. tror vesla likte det også jeg, for hun sparket i takt med mine bevegelser i vannet. (nå begynner magen å bli såpass stor at den stikker litt opp av vannet da.. hehe.. men jeg bader i varmt vann, og vesla blei ihvertfall ikke sløv, ei heller panisk, lissom)

Skrevet

Badstu er det eneste jeg har fått beskjed om fra lege om å holde meg borte fra! Dette på grunn av at oppvarmingen skjer for fort til at fosteret alltid klarer å tilpasse seg.

Skrevet

Jeg har også hørt at man skal være forsiktig med boblebad - ikke minst på grunn av de ofte er bakteriebomber.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å holde meg borte fra badstu, det blir for rask oppvarming. Det kan jeg godt tenke meg også, iom at vi puster inn veldig varm luft i tillegg til at det er varmt i rommet. Boblebad skal man også holde seg borte fra, men vanlig badekar går greit, så lenge vannet ikke er for varmt.

Skrevet

Vi har en sånn badestamp, og på nyttårsaften ville jeg veldig gjerne være med å bade i den, og tok opp dette med legen min! (Var redd det skulle være masse bakterier og dritt der). Legen min sa at jeg kunne bade med god samvittighet, men at det var opphetinga som evt var skumlest, men hvis jeg ikke satt for lenge kunne jeg bade der frem til en mnd før fødsel!! Så jeg tror kanskje ikke boblebad er noe verre, da vannet der kanskje er renere enn i en utestående badestamp :) Det som er godt for mor er jo ofte godt for barn også ;)

Skrevet

takk for tips, jeg har nemlig tatt badstue, og hadde ikke anelse om at dette kanvære farlig. da e jeg hvertfall oppdatert :)

Skrevet

Jeg har sittet i badstue noen minutter av gangen i helgen, da m døren litt på gløtt...Ble jo ikke noe overopphetet av d, så jeg tenker d gikk fint :) Tenkte ikke på at d kunne være farlig jeg...å være så lite mener jeg...Men jeg var på ul i dag, og alt var fint m d lille knøttet :)

Skrevet

er det ikke at vi skal være litt obs hvis vi har lavt blodtrykk? lett kan svime av pga varmen ?

Skrevet

dette stod nå på min 27 uke :

Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre, eller få kjæresten din til å massere deg med en god olje.

Men dette gjelder offentlige da.. sine egen er man jo vel flink å rengjøre så.. :)

Skrevet

Jeg var på spa i begynnelsen av svangerskapet. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ta boble/massagebad og badstue. -Men dampbastu var helt greit :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...