Gå til innhold

Bryllup uten alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig dumt? Blir det litt laber stemning da? Jeg ser mest for meg at det blir laber stemning fordi folk er vant med at de får det, ikke på grunn av selve virkningen av alkoholen...

Er utrolig teit, men jeg merker at endel folk tenker at det må være en viss standard på et bryllup, og det fører jo med seg endel penger også... Jeg har regnet på det og ser at med et tradisjonelt bryllup kommer det til å koste oss 70 - 80 000. Jeg har ikke lyst til å bruke så mye penger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vart på 2 bryllup uten alkohol, det var helt ok, men da er det lurt å ha en del leker som letter opp stemninga så folk slipper løs. Vi har ikke heller penger, så vi ordner lokale så får folk ta med det de ønsker å drikke selv. Dessuten ønsker vi oss festen av nermste slekta som steller opp med mat. Det eneste vi ska betale er nattmat å lokaleie,

Skrevet

Enten gifter du deg og betaler det det koster - og JA dere må ha alkohol, eller så får dere drite i å gifte dere.

Skrevet

å ja, vi MÅ absolut ha alkohol før å ha det hyggelig, du må då ha en tørr vennekrets å kjipe slektinger.... Trur de fleste skjønner poenget med å spleise på alkoholen eller droppe den.

Skrevet

Jeg har da ikke sagt noe om at vi må ha alkohol for å ha det hyggelig. Du får lese det jeg skriver da, din idiot! I bryllup kjører man en viss stil, og jeg må si jeg hadde blitt ganske lang i maska om jeg hadde blitt bedt om å ta med min egen alkohol i et bryllup! Mine venner og slektninger er for øvrig veldig sprudlende og glade, men som sagt er det VISSE ting man faktisk forventer når man bes i bryllup.

Skrevet

Er det mulig å være SÅ trangsynt!! *dåne*

Vi skal IKKE ha alkohol fordi ingen av oss drikker til vanlig.

Da blir det litt unaturlig at resten av selskapet skal være beruset

mens vi er klink edru... Så det dropper vi lett.

Mine foreldre hadde ikke alkohol i deres bryllup de heller (da de giftet seg for 25 år siden) - og alle dømte bryllupet deres nedenom og hjem.

Men da festen var over sa den ene etter den andre at dette var det MORSOMSTE bryllupet de noen sinne hadde vært i!

Det var mye underholdning og leker og det likte folk istedenfor å sitte i baren å stupe...

Skrevet

Er det mulig å være så egoistisk??? Så siden dere ikke drikker, skal heller ikke gjestene drikke? Herlig.... NOT!! Dette har ingenting med å bli drita full å gjøre, men mange setter faktisk pris på å ha god vin til god mat - men dere skal kanskje servere wienerpølser til bryllupet eller? Kan anbefale Coca Cola til det måltidet i så fall!!

Skrevet

JEG synes det er natulig med litt alkohol i bryllup. Ikke store menhder, men litt. Jeg er gravid og kommer ikke til å drikke, men kunne ikke falt meg inn å nekte andre det.

Skrevet

Du virker virkelig moden til å gifte deg Anonym!

Det er ikke alle som vil ha alkohol i bryllupet sitt, og det skjønner jeg veldig godt! ikke alltid like lett for alle parter å begrense seg i forhold til alkohol!

Vi skal servere vin og øl til maten, og likør/cognac til kaffen, men resten må gjestene kjøpe selv! Vil ikke at alkoholen skal være det som koster mest i bryllupet vårt!

Og blir folk snurt eller sure for det så har de misforstått hva et bryllup handler om!

Skrevet

Jeg har vært i 2 brylluper uten alkohol og de var like koselige som dem med . Hadde jeg vært redd for at noen skulle komme til å bli overstadig beruset , ville jeg garantert droppet alkoholen.

Skrevet

Kjære Trappetroll.

Om jeg er moden til å gifte meg eller ei er vel helt irrelevant i denne diskusjonen eller??? Du får synes og tro hva du vil om det. Jeg sier bare hva jeg mener om alkohol i bryllup. Det har som sagt ingenting med å bli full å gjøre - som jeg skrev over. Og jeg må også si igjen at jeg ville reagert om jeg ble bedt om å ta med egen alkohol. Et bryllup er noe litt annet enn en fest på "lokkkalet".....

Skrevet

Må da si at du er litt av en tulling,anonym.

Skrevet

det er nok en grunn til at anonym faktisk er anonym, når alle vi andre signerer med nick!

Skrevet

Ja, du itaintoveruntilthefatladysing - så du er ikke en tulling? Får man ikke ha egne meninger? JEG synes man bør servere alkohol i bryllupet. Det er MIN mening. Om DU har en annen - deg om det! Du får respektere at andre ikke synes det samme som deg!!

Skrevet

Jeg må jo bare le av deg...

Tragisk å være så vanvittig barnslig,

og jeg forstår godt hvorfor du ikke tør signere med nicket ditt.

Det handler ikke om at vi skal nekte gjestene våre å drikke i vårt bryllup

bare fordi ikke vi gjør det. Ingen i familien, verken på hans eller vår side,

er spesielt glad i alkohol, så jeg tror ikke mange griner fordi om vi sløyfer det.

Skrevet

Barnslig?? Herregud hør på deg selv da!! Jeg sier jo bare min mening. Min familie og mine venner setter pris på god vin, og det skal de få i vårt bryllup. Jeg sier det igjen: dette er MIN mening og jeg fatter ikke at det går an å bli så provosert av dette.

Skrevet

Vi har heller ikke mulighet til å flotte oss så mye at vi kan spandere alkohol på 45-50 gjester , derfor har vi gitt beskjed om at gjestene må ta med egen alkohol og dette er blitt veldig godt mottatt av gjestene.. Nå kommer vi bare til å ha et lavbudsjett-bryllup og det er kun aller nærmeste familie og venner som er invitert og som sagt har de ALLE bare positive ting å si om hvordan vi vil ha bryllupet vårt.

Det er vår dag . Så det så .

Skrevet

Hei!

Eg har vært i kun 2 bryllup i mitt liv, det ene var m alkohol og det andre uten. Eg syns begge bryllupene var fine å gå i, men va faktisk mer laber stemning i det m alkohol enn det uten, da vi ble sittende for oss selv, og de som kjente hverandre satt med hverandre. Det m alkohol var til en fetter av meg, mens det andre var til venninna mi som jeg hadde kjent i over 20 år og som jeg kjente hele familien til. De hadde ikke noen leker, men var likevel god stemning der.

I mitt eget bryllup neste sommer skal vi har champagne m alkohol t apertiff, alkoholfri vin og øl til maten, samt brus, og så skal de som vil få et glass cognac, baileys eller champagne til kaffen.

Vi har valgt å gjøre det sånn pga alkoholisme i slekta, og vil ikke ha bryllupet vårt ødelagt.

Skrevet

Det er jo mange ting dere kan spare inn på før alkoholen da! :)

Skrevet

Hva med å ha et par glass vin til maten og en en likør eller cognac til kaffen? Jeg personlig synes at et vin hører med til et godt måltid og er det som skal til for å "løfte" måltidet til noe mer enn en vanlig middag, og det er jo absolutt en bryllupsmiddag!

Men at gjestene så må kjøpe resten av alkolholen selv synes jeg er ok. Kjøp inn selv og ta betalt i baren (kostpris) eller ha det en plass der det er mulighet for å tilgang til en bar.

Jeg må vel bare si meg litt enig med anonym her: selv om jeg ikke drikker akkurat nå (hurra! :-) ) så vil jeg ikke av den grunn nekte mine mine gode venner og familie, som jeg vet setter pris på et glass vin til maten, gleden! Da ville jeg nok følt meg litt egoistisk ja..

Man gifter seg bare en gang og som det blir sagt her, det er andre plasser man kan spare inn pengene det vil koste for et par glass vin til hver:-)) Vi brukte mest penger på mat og drikke, (og brudekjole da.. oops, ble visst litt mer enn "beregnet") og fant gode billige løsninger på invitasjoner, pynt osv..

Og ang det med leker for å få opp stemningen; jeg har TOTALT FOBI for å delta på slike selskapsleker, og dersom det hadde vært en stor del av et bryllup jeg hadde deltatt i, ville jeg følt meg veldig utenfor. Det er jo veldig synlig når du er den eneste som ikke deltar. Leker som er "uskyldige" for dere behøver ikke nødvendigvis være det for alle gjestene.. Bare et velment tips:-))

Skrevet

Det må jo ihvertfall serveres øl og vin til maten! Folk blir ikke fulle for det.. :)

Skrevet

Dere trenger jo ikke å spandere drikke på gjestene. De kan ha med selv eller dere kan ha bar der gjestene betaler en fin sum for drinkene. Dere må sikkert koste på varene, men da får dere igjen pengene etterpå. Kanskje det går litt i pluss også.

Skrevet

til den usmakelige å usakelige Anonym her oppe et sted; Hvorfor i all verden tørr du ikke stå frem med nick?

Men for å svare HI; Alle folk er ulike og derfor blir det slikt med bryllup også. At det blir en personlig stil og preg på det. Gjør det dere føler passer for dere-det er jo deres dag:) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...