Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg 25+4. Det er fredag og helg. I kveld kommer sambo og ungene på besøk til meg. Det blir koselig. En pleier tipset meg i går om at jeg kunne bestille pizza til oss på rommet i kveld! Det var et godt tips. Tenk bare så koselig å besøke mamma på sykehuset, der får man både pizza brus og spille data!

Har fått sjekket hjertelyden til Lillebror i dag, og den var fin.

Dagene på sykehuset går på lesing, strikking, bimming, spising, lytting, testing (av både blod, urin og temp), snakking (litt for lite av det), tv-kikking, mobilmelding, telefonprating, telling ( av timer og dager og uker), depping, og soving.

Jaja, det var dagens oppdatering og syting..=0)

Hvordan ser deres dag ut da jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lone, hvorfor er du på sykehuset ?

Skrevet

Hei Lambina

Jeg har hatt fostervannslekkasje siden uke 18+. Bor 1 time fra sykehus hvor de kan ta imot for tidlig fødte. Legene ser det som nødvendig at jeg ligger til observasjon her. Jeg kommer til å få igangsatt fødsel i uke 34 pga for lite fostervann. Håper nurket vil holde seg der inne så lenge.

Skrevet

Huff...det er jo ikke bra. Jeg var inne på sykehuset pga. jeg trodde jeg lakk fostervann. en legen tok gynokologisk, målte ph og jeg gikk med et grønt tørkle. Og det viste seg at jeg heldigvis tok feil. Men sitter fremdeles med en litt ekkel følelse inni meg. Tenk om legene tar feil ?

Vel får vel bare følge med, og bedre med et legebesøk for mye enn for lite. Lekker du mye ? Hvordan merket du det ?

Ikke nor særlig å tilbringe tiden på sykehus, så sterilt og kjedelig. Du er heldigvis over 25 uker :)

Tvi tvi og lykke til!

Skrevet

Du høres jammen veldig tålmodighet og sterk ut, Lone, som må gjennom dette her!! Men: med resultatet som kommer om noen uker, så vil det vel glemmes :o))

Jeg er sykmeldt for 2.dag på rad og må venne meg til mitt nye, rolige liv. Er 19+1 på vei og har jobber fullt til nå, men fikk jobbenekt av legen på onsdag pga. høyt blodtrykk. Så nå har jeg rikelig av tid til å bimme...hehe..

Skrevet

Hei Alba32

Du sier du ble sykmeldt av for høyt blodtrykk. Kan jeg spørre hva trykket ditt er?

Jeg går på medisiner for høyt blodtrykk. Sist jeg målte meg var jeg 145/95. Legen synes det var for høyt, så jeg fikk litt mere medisiner. Skal følges opp hver 14. dag og sjekke blodtrykk..

Jeg er idag 16+5..

Til Lone:

Stå på. Du er skikkelig tålmodig må jeg si.. Men hva gjør man ikke for det lille nurket.. Dette er 1.mann for oss, så jeg vet ikke hva du egentlig går igjennom, men som jeg skjønner er det en situasjon jeg helst ikke burde komme i..

Klem til alle fra...

Skrevet

Huff... høres ikke alt for kjekt ut å ligge på sykehuset, men du "høres" allikevel positiv ut ;-D

Kos med pizza og brus, når familien kommer på besøk da. Det blir nok kos...

Hvordan tar sambo og ungene det da, at du ligger på sykehus og skal bli der til babyen kommer?

Jeg, for min del, har vært på kafe med 5 venninner fra studietiden i dag. Det var koselig - går en stund fra gang til gang vi treffes, så det gjorde faktisk godt.

Ellers har jeg vært til behandlig for BL hos manuell terapeut.

Når mannen min kommer hjem fra jobb, skal vi på butikken å handle inn litt til helgen. I kveld blir det sikkert noe digg på bordet.

Ellers så har lillesøster i magen det fint. Sparker og tramper så det holder...Godt å kjenne at det er masse liv der inne....

Du får kose deg med pizza, sambo og barn i kveld..

.. og stå på Lone35 (du må være en tøff dame!)

Skrevet

Hei Lone

Så koselig at du få¨r besøk i dag da, godt å få se barn og mann igjen tenker jeg. Ungene kommer nok til å storkose seg med pizza og div ting

Jeg på min side har nettopp stått opp og er noe i ørska. Kjennes ut som jeg har blitt tygd på å spytta ut igjen. Ble mye å gjøre i natt. men nå er det helg da så nå kan jeg kose meg med familien og bim ha ha blir jo litt avhengig da.

Ønsker deg en fin dag kveld med familien din.

Klem

Skrevet

Hei!

Så koselig at du får besøk da. Bestille pizza var jo kjempesmart :-)

Var selv innlagt sist og fødte i uke 36 (satt i gang) grunnet lite fostervann og morkakesvikt.

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Hei, hei Lone!

Var lagt inn sist jeg var gravid pga blødninger og syntes det var pyton. Tiden sneglet seg av gårde og det var fælt å se alle de nyfødte rundt... Det høres ut som du klarer å holde motet oppe og det er kjempe bra:0) Håper du får koset deg skikkelig med sambo og barna dine i dag, det har du sannelig fortjent.

Jeg er 50 % sykemeldt pga sterk kvalme, så er kommer nok til å bruke litt tid her inne.

GOD helg og lykke til!

Skrevet

Kjære alle jenter

Jeg svarer dere under ett nå, for det var kommet så mange hyggelige meldinger her på tråden min. Kjempekoselig å ligge her i sykesenga og lese alle de positive meldingene fra dere jenter!

Jeg prøver å være sterk oppi alt dette, føler liksom ikke at jeg har så mye valg. Føler meg ganske hjelpeløs egentlig når jeg ikke kan følge opp ungene mine hver dag og bestemme når jeg vil se dem osv. Livet er liksom satt på vent. Jeg bor på enerom, noe som er bra på sitt vis, men den sosiale biten på sykehus blir det ikke mye av på denne måten. Ingen oppholdsstue hvor man kan treffe andre gravide og slå av en prat. Tror jeg vet hvordan det føles å være i fengsel nå..

Man liksom porsjonerer besøkene utover uka og prøver å finne positive ting hele tiden for å holde humøret oppe. Jeg må være glad for at ungene mine ikke gråter eller er lei seg når de drar herfra. Det er de heldigvis ikke. Da ville jeg grått også. Nå gleder jeg meg til søndag. For da får jeg se dem igjen.

-Ellers så setter jeg pris på dere, jenter. Så koselig med post og meldinger her inne.

Nattaklem fra Lone

Skrevet

Hei Lone!

Oj, jeg har ikke fått med meg dette jeg. Bimmer jo med svært ujevne mellomrom...

Skjønner at det kan bli lange dager ja! Hvor lenge har du vært innlagt? Kan ikke helt se for meg at jeg bare skullet holde meg i ro nå, føler at det lenge til fødselen. Tenker også på hvor heldig jeg egentlig er, selv om jeg selvfølgelig er litt sliten innimellom, og har litt bekkenløsning. Jobber likevel fullt, så dagene går veldig fort nå. Vi er vel kommet sånn noenlunde likt, synes jeg å huske. Hadde man enda bare kunne vært hjemme, istedet for å ligge på sykehuset!

Men, du høres jo optimistisk ut da, positiv som alltid, Lone! Det er bra, man strekker seg langt for disse små nurkene...

Hvor gamle er de andre ungene dine? Trasi å være borte fra dem da. Men du må trøste deg med at du gjør en viktig jobb nå, der du ligger å ruger for harde livet!

Her har pysjbabiluba mistet sin interesse, så jeg får vel leke litt med toåringen nå...

Vi bimmes, Lone!

klem

Skrevet

du har skikkelig stå på vilje du :-) :-)

håper det e ei stund igjen te du får.

kossn merke man at man lekker fostervann da?

Skrevet

Fint at du fortsat er i godt mot og takler tiden på sykehuset! Jeg føler skikkelig med deg, må være slitsomt og være så mye alene og borte fra barna sine. Men du får se det positive i at du investerer i lillebrors fremtid..

En liten tanke til alle gravide rundt st Olavs... legg bimtreffene til kantina på sykehuset :) hehe.. lone trenger sellskap...;-)

Jeg synes du er sterk, og virker som en topp jente Lone! stå på videre...!! og lykke til med lillegutt!!

Skrevet

Hei Lone!

Så fint at du ser de positive sidene. Skjønner du vil opp og ut, men du får jo noe veldig bra ut av det da.

Godt du har en flink mann, og ikke minst barn. Sånn sett har du jo masse positivt rundt deg på en måte,selv om det overhode ikke er optimalt.

Vi her inne får gjøre så godt vi kan å muntre deg opp.

Sier legene/Jm noe nytt da eller er alt så stabilt at de bare ser det ann Kanskje?

Skrevet

Oj, så mange innlegg det var her da=0)

Jeg svarer dere alle under ett jeg, så jeg slipper å gjenta meg selv..*smiler*

Ei spurte lenger oppe her om hvordan du merker at du lekker? -Jeg kan bare svare deg, at det VET du bare når det skjer. Jeg fosset første gangen. Og det er ikke noe du klarer å holde igjen. Akkurat som når du har mensen.

I dag har det vært grøt til middag her på avdelingen. Fort mett - og like fort sulten er min erfaring. Men det er heldigvis kjøkken som en kan lage seg brødmat på. Så jeg sulter ikke.

Tipset om å legge gravid-treff til kantina på Kvinne/Barn-senteret på St.Olavs var slett ikke dum! Kom med forslag til dag, jenter!

Ellers så er det streif av vår her da, sola skinner og det er mild luft utenfor.

I går kom sambo og ungene. De hadde med seg en sammenplantning av roser i en liten kurv. Kjempefin! Litt artig å få planter i vinduskarmen på "hybelen" her. -Jeg har bedt om at ungene tegner tegninger til meg til de kommer i morgen. Da kan jeg henge dem på veggen. Det blir enda koseligere da, når jeg kan se på tegningene og tenke på ungene mens jeg er her! =0)

Ullbuksa til Lillebror begynner å bli noe. Jeg holder på med ben nr 2 nå. Så hvis jeg er flittig i dag så..Eller kanskje i morgen. Nei, den blir nok ikke ferdig før i morgen. -Men jeg har fått en stor pose til med mer garn. Så jeg har arbeid fremover! Og godt er det.

58 dager igjen til uke 34.

Ta godt vare på dere sjøl, jenter. Masse gode klemmer til dere omsorgsfulle jenter med bulemager. =0)

Skrevet

Hei.

Dytter min egen tråd jeg. Fint vær i Trondheim i dag. Sol og blå himmel. Vanskelig å se for seg sørlandet nå. Har jo sett bilder fra nyhetene om all snøen som har sperret folk inne o.l

I dag får jeg besøk av mine barn og mann igjen. Det gleder jeg meg til. Min svigerinne og fadderbarn kommer også innom en tur. -Utrolig hvor mye det betyr når man er i en sånn situasjon. Besøk av slekt og venner mener jeg. Altså, hverdagen til de utenfor dette skallet av et sykehus; deres liv går sin gang. Men her inne, er livet liksom satt på vent. Her er høydepunktene stort sett de samme: måltider og besøk.

Det var dagens syt. - I dag er jeg 25+6, så i morgen vipper jeg over til uke 26. Hver dag er liksom nærmere målet. Og mitt neste mål må vel være uke 28+0. Da klarer 90% av bebisene seg, har jeg hørt. Men...vi tar en dag om gangen.

Hva skal dere gjøre i dag da jenter, søndag og alt mulig! Ja for alt jeg vet, er det ikke sikkert alle har fri. Mange som jobber i helsevesenet her har jeg skjønt. Og de jobber jo skift. -Uansett -jeg ønsker dere alle en god dag med mange spark i magen! =0)

Klem

Skrevet

Hei Lone!

Høres veldig koselig ut med familiebesøk i dag da, da har du noe å glede deg til.

Her er pestens stund kommet i stuen begge guttene er blitt syke i løpet av natten med feber og snørrete neser så vi får nok bare holde oss hjemme og i ro i dag tenker jeg. Ønsker deg en god Søndag og masse kos med familien.

klem

Skrevet

Hei Nurk

Ja nå har jeg våknet etter en god middagslur...Sambo og ungene kom hit til sykehuset i middagstiden i dag. Så da gikk vi ned i kantina og spiste sammen. Sodd som søndagsmat er ikke å forakte mmm..kjempegod.

Nå er moren min kommet hjemme hos oss og skal hjelpe til i 14 dager. Så det blir fint for barna å ha bestemor der, tenker jeg.

Ellers så skulle jeg ønske meg en oppholdsstue her på avdelingen. Traff tilfeldigvis et par jenter på kjk i morges. Kjempekos å ha noen å snakke med. Men vi sitter jo på hvert vårt rom nå, så det er ikke mye mulighet til å være sosial. Synd. Man kan jo ikke akkurat banke på nabodøra og høre om hun vil ha selskap heller..=0/

Hva er det av spennende ting på TV i kveld da, jenter? Skal ta frem strikkinga mi jeg nå. Og da passer det med noe tv i bakgrunnen Klem

Skrevet

fant igjen denne på side 5, håper at du har hatt for mye besøk for i være på bim idag Lone :-)

Håper at lillegutt fortsatt har det fint i magen din, og ha en fortsatt fin kveld!!

Skrevet

Hei Jumanji!

I dag har jeg hatt en del gjøremål på sykehuset, så jeg har ikke hatt så mye tid her på BIM. Jeg var på UL først og fikk en kjempenyhet om at Lillebror vokser flott. Vekta hans var over 1000g i dag! Wow! Trodde kanskje han var 700g eller noe jeg. Og så har jeg vært hos frisørsalongen på sykehuset. Deilig med litt frisering av håret når man er her. Godt å unne seg noe. I kveld så har det vært noen lange tlf-samtaler, så da har kvelden også gått. Fikk nesten ikke med meg Farmen heller *smiler*

Lillegutt rører seg mye i magen. Vannivået er det samme som siste uke. Litt lite men ingen krise. Det lå på 4 sa spesialisten. Vet ikke hva som er normalt jeg. Men 2 var krise sa hun.

Nå er det snart midnatt, men jeg tar ikke kveld riktig enda. Må lese litt på BiM først.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...